Hirdetés

Újabb trükkökkel próbálkoznak az internetes csalók

MTI

2020.10.01. 12:02

Hamis e-mailekkel vették célba a magyarországi internethasználókat az NKM energiaszolgáltatójára hivatkozva.

Hirdetés

Az NKM Energia Zrt.-re, az NKM energiaszolgáltatójára hivatkozó újabb visszaélések történtek az elmúlt napokban, a csalók az NKM online ügyfélszolgálata nevében, számla elkészülésére hivatkozva hamis e-mailekkel vették célba a magyarországi internethasználókat - hívta fel a figyelmet csütörtöki, MTI-nek küldött közleményében a Nemzeti Közművek (NKM).

Kiemelik: az ügyfelek banki adataira fókuszáló csalók különböző meghamisított e-mail címről küldik ki a számla elkészültére vonatkozó leveleket. Fontos tudni, hogy az NKM hivatalos online ügyfélszolgálati rendszerei az ugyfelszolgalat@online.nkm.energy valamint a noreply@nkm.energy címekről küldik ki a hivatalos értesítéseket. Az ügyfeleknek minden esetben erről a két e-mail címről érkezik a hivatalos, hiteles tájékoztatás, amennyiben új földgáz- vagy áramszámlájuk készül.

Az NKM online ügyfélszolgálati honlapján sosem kérik ügyfeleiktől, hogy adják meg a bankkártyás fizetéshez szükséges adataikat. Azokat minden esetben a biztonságos banki felületre történő átirányítást követően kell csak megadniuk - hívta fel a figyelmet az NKM, egyúttal közölte: elhatárolódik minden, nem hivatalos úton történő megkereséstől és csalási kísérlettől, ezek felderítésében együttműködik a rendőrséggel és más hatóságokkal. Azt kérik, hogy az ügyfelek bármilyen, NKM-el kapcsolatos visszaélés-gyanús megkeresést az ugyfelszolgalat@nkm.energy email címen vagy az ügyfélszolgálat +36 1/20/30/70 474 9999-es telefonszámán jelezzenek.

.