Hétfőtől négy hétig tart a Keleti pályaudvar felújítása, amely jelentős változásokat hoz a budapesti és országos vonatközlekedésben. Részletek a MÁV tájékoztatása alapján.
A Keleti pályaudvar négyhetes felújítása hétfőn kezdődik, amely a vasúti forgalom jelentős átszervezésével jár. A távolsági és elővárosi járatok más budapesti állomásokra kerülnek át, az utasok számára pedig új átszállópontokat és közlekedési kapcsolatokat biztosítanak.
Hétfőtől négy hétig tartó felújítási munkák kezdődnek a Keleti pályaudvaron, amelyet a MÁV az év legjelentősebb karbantartási projektjeként jellemez.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója kiemelte, hogy a korszerűsítés célja a vasúti pálya biztonságának és megbízhatóságának javítása.
A négy hétig tartó korszerűsítés ideje alatt a budapesti közlekedést alternatív átszállási pontokkal szervezik meg.
A Mávinform közlése szerint a távolsági vonatok más budapesti pályaudvarokat érintenek:
Nyugati pályaudvar
Budapest-Kelenföld
Kőbánya-Kispest
Ez a változás érinti a győri, pécsi, hatvani-miskolci és újszászi-békéscsabai járatokat is.
A hatvani és újszászi vonal elővárosi járatai rövidített útvonalon, Kőbánya felsőig közlekednek.
Új átszállópont létesül Kőbánya felsőn, ahonnan az utasok könnyebben érhetik el a fővárosi metróhálózatot.
Kőbánya felsőről több lehetőség is biztosított a belváros elérésére:
csúcsidőben percenként induló MÁV-buszok a Puskás Ferenc Stadionhoz,
a 37-es villamoscsalád, amely a II. János Pál pápa teret és a Blaha Lujza teret érinti, 4 percenként indul.
A MÁV arra kéri az utazókat, hogy ne megszokásból közlekedjenek, hanem minden esetben tájékozódjanak indulás előtt a hivatalos MÁV-csatornákon.