Cégeknek és önkormányzatoknak is gondot okozhat a reklámadó

2015.02.20. 12:52

Nagyon súlyos következményei lehetnek egy alsó határ nélküli, egykulcsos adóként működő reklámadónak - olvasható a napi.hu cikkében.

Mintegy 6,7 ezer médiumüzemeltető szervezetet - köztük önkormányzatokat, alapítványokat, egyházakat, nonprofit szervezeteket, sőt közszolgálati médiumokat - érintene. Növeli a cégek instabilitását és csökkenti versenyképességüket.

A reklámadó átalakítása a kormányzati nyilatkozatok szerint napirenden van. Reklámadó lesz, az a kérdés, hogy mennyit fognak fizetni a cégek.

A Whitereport.hu adatai alapján Magyarországon jelenleg mintegy 11 ezer klasszikus (atl) médium (ezek között tévé, rádió, újság, honlap, mozi, továbbá több mint 40 ezer hagyományos köztéri reklámeszköz) működik. A szervezetek csupán 40 százaléka (mintegy 2,7 ezer) cég, a többi pedig önkormányzat, alapítvány vagy egyház és egyéb szervezet.

Adalék a hír kapcsán:

A tavaly bevezetett reklámadó a reklámbevételt adóztatja. A 2014. évi XXII. törvény úgy fogalmaz: adóköteles a reklám közzététele

a médiaszolgáltatásban
a Magyarországon kiadott vagy Magyarországon terjesztett, túlnyomórészt magyar nyelvű sajtótermékben
a reklámtörvény szerinti szabadtéri reklámhordozón,
bármely járművön, nyomtatott anyagon, ingatlanon,
az interneten, túlnyomórészt magyar nyelven vagy túlnyomórészt magyar nyelvű internetes oldalon.

Az adó mértéke jelenleg sávos: félmilliárd forintos adóalapig nulla százalék, majd az 500 millió és az 5 milliárd forint közötti rész után 1 százalék, az 5 és 10 milliárd forint közötti rész után 10 százalék, a 10 és 15 milliárd forint közötti rész 20 százalék, a 15 és 20 milliárd forint közötti rész után 30 százalék, afölött pedig 50 százalék.

 

.