Milliárdos tétel lesz a reklámadó-befizetés

2015.06.10. 12:35

Az akciót hirdető eszközök költsége lesz közteherköteles.

Erős reklámbevételre számíthat az állam a kereskedelmi láncoktól. A közlönyben múlt héten jelent meg az új reklámadó szövege. E szerint a 100 millió forintnál nagyobb reklámbevételű cégek a bevétel és reklámköltség után 5,3 százalékot kötelesek fizetni - írja a vg.hu.

A lap úgy fogalmaz, hogy a jogszabály szerint reklámadó-köteles minden olyan kereskedelmi (eladáshelyi) kommunikációs eszköz, amelynek alkalmazását nem írja elő más jogszabály. Így például az árcédula nem (kötelező feltüntetni az árat), de az akciót hirdető minden jelzés igen. A nyomdai termékeknél nyomon követhető a reklámeszköz költsége, ám sok bolt digitális eszközzel is kommunikál, amelynek egyszeri bekerülési költsége van csak.

Milliárdos tétel lesz a reklámadó-befizetés

Fotó: koos.hu

A legnagyobb bevétel a marketing hozzájárulásból származik, amit rendszerint a gyártó vagy beszállító fizet a láncoknak – például a rendszeresen kiadott hirdetési újságban való megjelenésért. Ezeket a díjakat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal holnapján kötelező feltüntetni.

TESCO maximális díja a Clubcard kuponkampányban például 25 millió forint évente, egy oldal az újságjában legfeljebb 1,3 millió forint áruházanként. Az Auchan esetében 500 ezer forint egy szállítói oldal vagy egy fényképes megjelenés áruházanként és hetente (ez is maximális díjmérték). A CBA-nál sem ingyenes a szállítóknak a reklám, országos szórólapjukban egy oldal ára 6 millió forint – legfeljebb. A Coopnál egymillió forint egy fényképes hirdetés maximális ára .

A legnagyobb üzletláncoknál milliárdos teher lesz a reklámadó. Ahhoz, hogy a láncok pénzüknél maradjanak, várhatóan hozzá kell nyúlniuk a reklámbevételeket biztosító tarifákhoz, amit egyértelműen nagyobb terhet jelent majd a beszállítóknak.

További részletek és az eredeti cikk itt olvasható.

.