Meglepetésre az évek óta kétszereplős, ingyenes online hirdetési piac kisebbik szereplője (Jófogás) bejelentette, hogy megvette a nagyobb riválisát (OLX) - írja a hvg.hu.
A lap szerint egy éve sincs, hogy megírták: az ingyenes apróhirdetési piacon olyan verseny zajlik, aminek látszólag semmi értelme nincs. Az Apródról OLX-re átkeresztelt "vaterás" cég orrhosszal vezetett ugyan a Jófogás előtt, de azt sehogy sem lehetett ebbe az öldöklő küzdelembe belátni, hogy a két cég által évente mintegy másfél milliárd forintos éves reklámköltési versenyzés kinek, mikor és hogyan tudna megtérülni.
A Jófogás kabalafigurája, Zsozsó
A kétszereplős harc 2013-ban vált igazán intenzívvé, akkor igencsak érezhető volt a két cég ellenségeskedése.
A Jófogást 2010-ben a nulláról indította el a norvég Schibsted Classified Media Ltd. magyar leányvállalata. Rövid idő alatt piacvezetővé vált az ingyenes apróhirdetési piacon, aminek egyrészt az Expressz termékfejlesztésének elmaradása, másrészt az a sajátos magyar út az oka. 2013-ra azonban elvesztette elsőbségét nem csak anyagi veszteségei, de riválisainak megerősödése miatt is.
A másik oldalon az Allegro 2012–2013 folyamán átkalibrálta a teljes portfólióját, és felépítette az ingyenes online hirdetési piacra a maga verzióját. Ez volt az Apród. Azért volt, mert bár az Allegro gyorsan egyértelművé tette, hogy hajlandó a szegmens legjelentősebb marketingbüdzséjét is betolni a márkaépítésbe, már piacvezetőként, 2014 áprilisában az Apród brandet beáldozta annak érdekében, hogy a nemzetközileg ismert terméknévre, az OLX-re cserélje le a márkanevét.
A Schibsted pedig most azt jelentette be, hogy megvette a magyar OLX-et.
A HVG szerint most az következik, hogy villámgyorsan a Schibsted platformjára rotálják át az OLX hirdetőit. Utóbbit egyszerűen bezárják vagy hagyják elhalni, mivel a 90 napon túli hirdetések automatikusan értéküket vesztik. Bezárják a riválisnál a boltot és a Schibsted érvényesíteni kezdi a más országokban is már bejáratott és sikeres piaci modeljét, melynek alaptézise, hogy az apróhirdetések maradnak ugyan ingyenesek, de a kiemelésekért már fizetni kell.
A megvásárlás lehetséges okait és az eredeti cikket itt olvashatja.