Szupertraffipax: így állapítják meg, hogy tényleg szabályt szegtünk-e

2016.04.12. 11:53

Videón mutatjuk, hogyan dolgozzák fel a fényképeket.

Ez történik a VÉDA-kamerafelvétel készítése és a büntetésről szóló határozat postázása között.

Fotó: Koszticsák Szilárd (MTI)


Azt már tudjuk, hogy az úgynevezett szupertraffipaxok összesen kilenc közúti szabályszegést képesek dokumentálni, amelyek közül hat az objektív felelősség hatálya alá tartozik. Ezek

  • a megengedett legnagyobb sebességre,
  • a vasúti átjárón való áthaladásra,
  • a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire,
  • a leállósáv igénybevételére,
  • a behajtási tilalomra
  • és a kötelező haladási irányra vonatkozó előírások megszegése.

A Police.hu-n megjelent híradás szerint az újonnan beérkező fényképfelvételek feldolgozásában részt vevő ügyintézők feladata a vélelmezett szabályszegést dokumentáló képi felvételek elemzése, megerősítése. 

A vártnál kevesebb szabályszegést, jogellenes cselekményt regisztrált a múlt kedd óta élesben működő Véda. A közúti intelligens kamerarendszernek az eddigi tapasztalatok szerint van visszatartó ereje - közölték a kamerahálózat gyakorlati működését bemutató keddi sajtótájékoztatón Vásárosnaményban.

Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője a közlekedésbiztonsági automatizált feldolgozó információs rendszer (kafir) vásárosnaményi központjában a részletek említése nélkül elmondta, már a tesztidőszak alatt tapasztalható volt a járművek haladási sebességének csökkenése az eszközök környékén, a rendszer egy héttel ezelőtti élesítése után pedig folytatódott ez a folyamat.

A kamerahálózat kialakításakor 365 fix telepítésű komplex közlekedési ellenőrzési pontot helyezett ki a rendőrség az ország 134 balesetveszélyesnek ítélt útszakaszára. A rendszer emellett 160 mobil sebességmérőt foglal magában. A fixen telepített és a mobil kamerák április 5-én kezdték meg üzemszerű működésüket az ország egész területén.

A vártnál kevesebb szabályszegést, jogellenes cselekményt regisztrált a múlt kedd óta élesben működő Véda. A közúti intelligens kamerarendszernek az eddigi tapasztalatok szerint van visszatartó ereje - közölték a kamerahálózat gyakorlati működését bemutató keddi sajtótájékoztatón Vásárosnaményban.      Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője a közlekedésbiztonsági automatizált feldolgozó információs rendszer (kafir) vásárosnaményi központjában a r

Óberling József. Fotó: Balázs Attila (MTI)


A komplex közúti kamerarendszer, valamint az ahhoz kapcsolódó rendszerek többféle szabálysértést képesek dokumentálni: a kamerák észlelik a sebességtúllépést, a tilos jelzéseken áthaladást, képesek ellenőrizni a többi között a záróvonal átlépését, a biztonsági öv használatát, az autópálya leállósávjára, a buszsávra, a behajtási tilalomra és a kötelező haladási irányra vonatkozó szabályok betartását - ismertette Óberling József.

A rendszerhez kapcsolt más adatbázisok segítségével pedig ellenőrizhető például az adott jármű műszaki érvényessége, a kötelező felelősségbiztosítás megléte, valamint elérhető az esetleges körözésére vonatkozó információ is - tette hozzá.

A jogsértések feldolgozását és az erről szóló értesítések kiküldését a rendőrség vásárosnaményi és szombathelyi adatfeldolgozó központja végzi. A rendszer működéséről szólva Óberling József elmondta, a helyszínen, a kamerák által rögzített úgynevezett metaadatokat az adatátviteli hálózat segítségével a feldolgozó központokba továbbítják, ahol az ügyintézés során gyakorlatilag emberi kéz érintése nélkül készül el a jogsértésről szóló határozat.

A központokban dolgozók a rendszerek működését felügyelik, ellenőrzik az ügyeket vagy azok bizonyos adatait, de például a határozat borítékolása és a tértivevény-nyomtatás teljesen automatikusan történik - ismertette a főosztályvezető.

(MTI)

.