Szerkesztőségi körkérdés: Milyen szabadtéri helyszínre mozdulsz ki, ha jön a jó idő?

2015.03.28. 17:20

Bringázás, túrázás egy kis séta, már mindannyian nagyon várjuk a tavaszt.

Bognár Ildikó

A jó idő nekem a bringázással párosul leginkább. Újra lehet hosszabb túrákat tenni. Nemrégiben kicsit rendbe tették a kétkerekűt, amit használok, így már semmi akadálya a tekerésnek.

Az Abért-tó a közelben a kedvenc helyszínek egyike. Béke, csend, vízpart, természet. Nekem ez tökéletes. Feltölt, lazítok és a mozgás is megvan párhuzamosan. Mindig egyedül tekerek, akkor tudom a saját tempómat csinálni, ahogy jól érzem benne magam.

A tavat egyre többen felfedezik, de még így is viszonylag nyugalmas hely. Kedvelem. És ajánlom is bárkinek.

Abért - tó

Józing Antal

Az az igazság, hogy én már túl vagyok az első tavaszi kimozduláson. Néhány héttel ezelőtt meglátogattam anyut, és szerencsém volt, mert éppen hét ágra sütött a nap a Mecsekben. Így lendületből elmentem sétálni az erdőbe, felkeresve gyermekkorom egykori helyszíneit. Megtaláltam a kisforrást, amelyből egykor rendszeresen szürcsöltük a hidegvizet, és megnéztem, mi van azzal a szurdokkal, ahol egykor Pityuval „hatalmas” gátat építettük. Bejártam a lapályt, ahol gólyahíreket és ibolyát gyűjtöttük, hogy abból készítsük a húsvéti nyuszifészket. Nem annyira nosztalgiából, mint inkább a szép idő miatt. Gólyahír és ibolya még nem volt, de kankalin már igen. Le is fotóztam.

Ha Szombathelyen jön el a tavasz, leginkább a házunk mögött lapuló udvarra támad kedvem kimozdulni. A székeket már kitettem, de az asztallal még várok. A múlt hétvégi jó időben kitettem a biciklit is a napsütésbe, és kicseréltem az ülést, megigazítottam a fékeket. Büszkén jelentem, hogy a tavasz hatására többször is lementem futni a közeli városligetbe.

Ami a klasszikus kimozdulásokat illeti, abban nem nagyon jeleskedem. A Parkerdő, Csónakázótó, Velem vagy Cák számomra már nem sok izgalmat hordoz, az olyan helyszínek, mint a Balaton-felvidéki Kőtenger meg túlságosan messze. Viszont télen tetszett az Abért-tó és a közeli kilátó, lehet, meg kellene néznem, milyenek ezek a helyszínek jó időben.

Boros Patrícia

Most, hogy megérkezett a tavasz és enyhébb az idő, itt a szabad levegőn való sportolás ideje is, így középpontba kerültek nálam a lovardák, mint lehetséges úti célok. Mivel nem vagyok tősgyökeres szombathelyi, így szeretek sétálni a városban is, mert gyakran felfedezek valami új „apróságot”, például egy-egy szép domborművet az épületeken. Ha időm engedi, akkor nagyobb lélegzetvételű túrákra is szívesen megyek, például Cák környékén vagy a Balatonnál. Bécs a kedvenc városaim egyike. Idén sajnos még nem sikerült eljutnom oda, de – mint mondják – ami késik, nem múlik…

Ha Bécsben sétálok mindig ámulatba ejtenek az ottani épületek. A Szecessziós ház a város egyik "gyöngyszeme", amely kívülről szemlélve is különleges látványt nyújt.

Várnai Zsuzsanna

Lányommal már hetek óta tervezzük, hogy tavasszal, amint egy kicsit melegebbre fordul az idő, valahová kimozduljunk. Sok minden eszünkbe jutott, felidéztük, milyen jó is volt néhány éve a bécsi állatkertben és az idén ismét ellátogathatnánk oda. Még arra is emlékszik, hogy az állatkerthez vezető erdei ösvényen, milyen közel ugrándoztak mellettünk a mókusok.

Csak pár ország állatkertje dicsekedhet pandákkal, itt őket is megcsodálhattuk.

Bár éppen, ha jól emlékszem bambuszt rágcsáltak és sehogy sem sikerült szemből lefotóznunk őket.

A jegesmedvék is leginkább a táplálkozással voltak elfoglalva, a látogatók hidegen hagyták őket.

Néhány nappal ezelőtt, amikor már azt éreztük, hogy a napnak ereje is van, egy másik régi kirándulás emlékeit idéztünk fel, amikor a Jeli arborétumban jártunk. Ide május közepére tervezünk egy szombat vagy vasárnap délutáni kirándulást, amikor virágba borul minden, gyönyörködhetünk a különleges szépségű rododendronokban.
 Régen csapatostól – sokszor négy-öt család is összeverődött – látogattuk meg a fenti helyeket.
Kicsinek, felnőttnek felüdülő kikapcsolódást nyújtottak.
 Az idei tavaszi családi programjainkban biztos, hogy szerepelnek.

De nem kell messze menni, hogy kimozduljunk, alig várom, hogy ismét érezzem a melengető napsugarakat és átültethessem a leandereket a kertben.

Kleinhappel Miklós

A kimozdulás nálam nem időfüggő. Vagyok olyan elvetemült, hogy ha esik, ha fúj, elindulok, amennyiben éppen ahhoz támad kedvem. Jó példa erre, hogy télen-nyáron bringával járok mindenhova, nem tudnak eltántorítani holmi mínuszok, se a jég és a hó.

Az úti cél több mindentől függ. Van, hogy csak nyeregbe pattanok és tekerek a városban, mert éppen ahhoz támad kedvem, hogy céltalan pedálozással töltsek el egy kis időt. Ez olyan, mint egy szellőztetés. Feltölt.

Kirándulás

A konkrét célok pedig az esetek 99 százalékában nem előre tervezettek. Legutóbb hétvégén Győrben voltam. Most éppen arra gondoltam, hogy ki kellene tekerni a parkerdőbe, hiszen a felújítása után még nem vettem szemügyre alaposabban. De egy-egy túrázás is szuper tud lenni: legutóbb is gyalogoltunk egy egész délutánon át, pontosan nem is mindig tudtuk, hol vagyunk, még Ausztriában is kikötöttünk, holott közben az eső többször megeredt, de ez az apróság senkit sem zavart.