jégkrém
A korábbi 3,5-ről 5 literre emelkedett az éves átlagos jégkrémfogyasztás Magyarországon. Bár még így sem érjük el az európai átlagot.
2015-ben eddig 3,4 százalékkal nőtt a piac a Nielsen piackutató szerint, az erősödést az úgynevezett impulzustermékek generálták. Bár a magyar fagylalt- és jégkrémfogyasztási szokásokat jellemzően még mindig a vanília-csokoládé-eper kombó uralja, azért a különlegesebb termékek iránt is nőtt a kereslet, ha lassan is.
Csak amíg a jégkrémek fogyását jól lehet mérni, addig a fagylaltokét kevésbé - fagyit egyébként is szinte csak nyáron eszünk. Ezért nem is meglepő, hogy a jégkrémfogyasztás növekedése annak köszönhető, hogy a nagy gyártók a hagyományos tölcséres fagylaltok felségterületére is betörtek a különleges termékeikkel, sőt az impulzustermékek ízét is igyekeznek a kézműves újdonságokhoz illeszteni.
Az Unilever, amely a magyar jégkrémpiacon értékben 25-29 százalékos szereplő, elsősorban az ízekben újít. Az újdonságokat a népszerű cukrászkülönlegességek ihlették.
Minderről a Világgazdaság cikkében olvashatunk.