Étkezési 1x1 karácsonyra - Így nem szaladnak fel ránk pluszkilók
pixabay

Étkezési 1x1 karácsonyra - Így nem szaladnak fel ránk pluszkilók

2019.12.22. 14:07

Ha ezt a néhány szabályt betartjuk, az ünnepek után sem szaladnak ránk pluszkilók és bűntudatunk sem lesz.

Hirdetés

Ha ezt betartjuk, az ünnepek alatt sem szaladnak fel ránk a pluszkilók és bűntudatunk sem lesz. Továbbá az újévi fogadalmunkat sem kell azzal kezdeni, hogy jövőre megszabadulok 5-10-20 kiló súlyfeleslegtől.

Négy egyszerű szabályt kell betartani, és akkor karácsonykor sem kell sanyargatnunk magunkat. A szabály négy sarkalatos pontjai: mit, mennyit, mikor és hogyan. Először is semmit sem szabad megvonni magunktól, ami az ünnepi hangulatot emeli.

Mit?

Leginkább sült húsokat, salátákat fogyasszunk, ezek kevésbé terhelik meg a gyomrot. A salátákhoz, főtt tésztákhoz extra szűz olíva- vagy lenmagolajat használjunk. Margarint nem ajánlott ételkészítéshez.

Mennyit?

Maradhatnak a klasszikus magyar alapanyagok és fogások, csak ésszerűsíteni kell mindenekelőtt a mennyiségen.

Karácsonykor otthon, a családban, valamint a rokonoknál mindenki nagyon sokfélét főz, s ha mindent meg akarunk kóstolni, akkor ezekből kis adagokat szabad csak fogyasztani.

Az édességek, desszertek sincsenek tiltólistán. A karácsonyi aprósüteményből és a bejgliből nem kell mindjárt fél rúddal megenni, akkor sem ha folyamatosan tukmálják, kínálják. Higgye el, három szelet diós vagy mákos bejgli, ugyanolyan ízű, mint egy! Ha szeretjük, egy is elég.

Hogyan?

A zsiradék az élelmiszerekben a legnehezebben emészthető összetevő. Év közben nagyon kevés halat fogyasztunk. Karácsonykor pedig bő zsiradékban sütjük, sőt majonézzel, tartármártással tálaljuk. A hal önmagában energiaszegény élelmiszer, de ilyen konyhatechnológiával elkészítve „horrormagasságba” emelkedik az energiatartalma és nehezen emészthetővé válik.

Nem a rántott halat kell lehúzni az ünnepi menüről, hanem másképpen kell elkészíteni: sütőben, tepsiben vagy grillezve.

Mikor?

„Reggelizz úgy, mint egy király, ebédelj, mint egy polgár, vacsorázz úgy, mint egy koldus”

– tartja mondás. A reggelinek vitathatatlanul fontos szerepe van, de ekkor sem szabad túlzásokba esni. Az ideális reggeli kb. 4-500 kalóriát tartalmaz. Nagyon fontos, hogy reggel, azonnal pótoljuk az éjszakai folyadék veszteséget. Legjobb választás egy nagy pohár tiszta víz vagy kis mértékben édesített gyümölcstea.