Hirdetés

Egyre több magyar turistáskodik Burgenlandban

2010.07.25. 09:26

Az elmúlt években lendületesen növekedett a magyar turisták száma Burgenlandban, mára Magyarország jelenti a második legnagyobb külföldi piacot a tartomány idegenforgalma számára - mondta az MTI-nek adott interjúban Mario Baier, a burgenlandi idegenforgalmi szövetség igazgatója.

Hirdetés

Az elmúlt tíz évben több mint háromszorosára, évi kilencezerről több mint harmincezerre nőtt a magyar vendégéjszakák száma Ausztria keleti határtartományában - mondta a Burgenland Tourismus vezetője.
A tartományban tavaly összesen 2,9 millió vendégéjszakát számoltak. Burgenland elsősorban hazai vendégközönséget vonz. Míg országosan harminc százalék körüli a belföldi vendégek aránya, itt az idegenforgalom 75 százalékát a belföldi turizmus teszi ki.

A külföldiek között - ahogy országos átlagban is - a németek vannak a legtöbben. A második legfontosabb piac a magyarországi. Tavaly a gazdasági válság hatására visszaesett a magyarok érdeklődése, mintegy harmadával kevesebben érkeztek, mint a korábbi években. "Az idén azonban, a gazdaság stabilizálódásával ismét számottevő növekedést tapasztaltunk" - tette hozzá Baier.

Leginkább pihenésre vágyó párok és családok érkeznek Magyarországról - jellemezte a magyarországi célközönséget Mario Baier. Az átlagos magyar vendég érdeklődése megoszlik a természeti látnivalók, a gasztronómia, a sport, a wellness szolgáltatások és a kultúra között - mondja. A legtöbben a negyven év alatti korosztályból kerülnek ki.
Az utóbbi tíz évben folyamatosan fejlődött Burgenlandban az idegenforgalom, a vendégéjszakák száma mintegy húsz százalékkal nőtt. Mindez elsősorban a sok befektetésnek köszönhető, de hozzájárult az is, hogy a volt keleti tömb országaiból egyre többen látogatnak el Ausztriába és az osztrákok is gyakrabban választanak belföldi úticélt - magyarázta az igazgató. A fejlesztésekben nagy szerepet játszottak az európai uniós támogatások - mutatott rá Baier, kiemelve, hogy számos szálloda épült ezeknek köszönhetően és hogy a tartomány 1600 kilométer kerékpárúttal büszkélkedhet.

Miután GDP-je nem érte el az EU-s átlag 75 százalékát, Burgenlandot Ausztria uniós csatlakozása után a strukturális és kohéziós alapok első körébe tartozó területnek minősítették. A 2000-2006 közötti költségvetési időszakban az EU 271, a tartományi és a szövetségi kormányzat együtt 350 millió eurót irányzott elő a 1,5 milliárd euróra tervezett fejlesztési beruházásokhoz. Az uniós támogatások "kivezetési szakasza" 2013-ban ér véget.

"Természetesen sokat reklámoztunk is az elmúlt években" - tette hozzá. A Burgenland Tourismus célzott reklámkampányt indított a többi tartományban a fő turisztikai súlypontokra összpontosítva. "Ennek köszönhetően a burgenlandi turizmus ismertségre tett szert" - mondta Baier.

A helyi idegenforgalom kínálata öt fő terület, a természet, a gasztronómia és a bor, a sport, a wellness szolgáltatások, valamint a kultúra köré csoportosítható. Amint arra a Burgenland Tourismus jelmondata - "Ausztria napos oldala" - is utal, az egyik meghatározó adottság a szelíd éghajlat. A napsütéses napok száma meghaladja a háromszázat.
A közvetlenül a turizmusban foglalkoztatottak száma ötezer-ötszáz fő, az ágazat a tartományi GDP négy százalékát adja. A Burgenlandban munkavállalási engedéllyel dolgozó mintegy kilencezer magyar kétharmadát az idegenforgalomban foglalkoztatják. A legtöbben a határon átjáró "ingázók".

Hogy milyen hatással lesz az osztrák munkaerőpiaci korlátozások eltörlése, azt nehéz megmondani - vélekedett Baier. "Mindenesetre azokból az országokból sem érkeztek tömegesen munkavállalók, amelyekkel szemben nincsenek korlátozások, mint Németország vagy Olaszország" - tette hozzá.

Mario Baier szerint a magyar munkaerő nagyon fontos a turisztikában. Sokszor nagyon jó munkaerőt jelentenek, jól képzettek, nagyon barátságosak a vendégekkel. Előnyt jelent még a magyarnyelv-tudásuk is és az, hogy gyakran igen jól beszélnek németül - fejtette ki.

Baier hangsúlyozta azt is, hogy szoros kapcsolatok fűzik a burgenlandi idegenforgalmat a magyar partnerekhez. A hagyományos kapcsolatok mellett nagyon jó az együttműködés az európai uniós pályázatok terén is, mint például a kerékpárutak és túraútvonalak fejlesztése. "Az EU-nak is fontos szempont, hogy az országok együttműködjenek egymással. Így könnyebb támogatáshoz jutni, együtt könnyebben járunk sikerrel" - mondta Mario Baier.