Nem jó a mérete? Nem tetszik? Hibás? - Ajándék-visszaváltási kisokos

2016.12.27. 07:54

Karácsony után kedd reggel nyitnak újra az üzletek és a kereskedők arra számítanak, hogy sokan viszik majd vissza a hibás ajándékokat, vagy azokat, amikből többet is hozott a Jézuska. Közben pedig kezdődnek a leárazások is.

Leggyakrabban szórakoztatóelektronikai cikkekkel, játékokkal és ruhákkal sorakoznak fel az ügyfelek a vevőszolgálatok előtt karácsony után. Vagy azért, mert nem jó a méret, a szín, vagy mert többet is kapott belőle a megajándékozott. És van, amikor a meglepetés termék hibás. Az áruházakban ilyenkor megerősített szolgálat van, hiszen garmadával viszik vissza a karácsonyi ajándékokat.

Jogszabály nem kötelezi a kereskedőket arra, hogy ha valaki egy neki nem tetsző ajándékot kap, akkor azt vissza tudja cserélni,

de az elmúlt évek gyakorlata egyértelműen azt mutatja, hogy ha a termék hibátlan és a nyugta megvan, akkor vissza lehet menni a boltba, azt ki fogják cserélni – fogalmazott a híradónak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

Ha a termék rossz, akkor nincs mérlegelési lehetősége a kerekedőknek. Vagy kicserélik a terméket 3 napon belül, vagy azon túl kijavíttatja, és arra is lehetősége van, hogy visszaadja a pénzt.

Fontos, hogy amíg internetes vásárlás esetén a kézbesítéstől számított 14 napon belül bárki, bármilyen indokkal visszaküldheti a terméket, addig ez a lehetőség nincs meg a hagyományos áruházaknál. Ennek ellenére sok üzletben, akár 30 napot is adnak, hogy a vásárolt árut visszavigyék.

A fogyasztóvédő szerint évről évre rugalmasabbak a kereskedők. A korábbi években tapasztaltak szerint jellemzően csak levásárlást engedtek a boltok, többnyire 15-30 napig. Az utóbbi időszakban azonban – talán részben a webáruházak előnye miatt -, ők is elkezdték visszafizetni a pénzt – mondta Siklósi Máté.

A legtöbb üzletben csak a blokkot kell bemutatni, hogy kicseréljék a visszavitt terméket, vagy kifizessék annak árát. De van, ahol még az sem kell.

Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciós managere aláhúzta: fontos, hogy a visszavitt termék beazonosítható legyen, és legyen hozzá egy áfás számla, vagy egy banki kivonat.

 

 

.