Hirdetés

PR linképítés: miért a SEO része?

Támogatott tartalom

2019.11.15

Valóban lehetséges lenne egy bődületes, és éveken át tartó látogató áramlat kiváltása, netán elképesztő helyezések elérése a Google keresőben, (mindezt költséghatékonyan) a lehető legrövidebb időn belül?

Hirdetés

Kíváncsi, hogy mi az a linképítés, és mi haszna származhat belőle, mint weblap, vagy webáruház tulajdonos?

Esetleg hallott már az újszerű PR linképítésről, de nem tudja miért is elengedhetetlen része napjainkban a SEO-nak?

Maradjon velünk! Megtaláltuk ezen kérdésekre az univerzális válaszokat.

A linképítés rövid története

A linképítés elve nem máson alapult, mint hogy a Google egyik fő szempontja az egyes weboldalak hitelességének megítélésekor az lett, mennyi, és mennyivel magasabb hitelességgel rendelkező portál hivatkozik (linkel vissza) rájuk.

A rendszer teljesen logikus. Tegyük fel, hogy egy étterem weboldalára rengeteg hírportál, blog, vagy Facebook fiók hivatkozik pozitív véleménnyel. A Google ez alapján úgy ítéli meg, hogy az az étterem népszerű, és valóban hasznos az emberek számára. Ezért hát előre helyezi a ranglistán, hogy minél könnyebb legyen megtalálni, ha valaki egy megbízható étterem után kutatna a keresőben.   

Hatékony linképítésnek tehát az bizonyult, ha a Google szemében rendkívül magas hitelességgel bíró, sokszor már hosszú évek óta futó, nagy látogatottsággal bíró weboldalak felületén, a linképítő szakemberek elhelyezték egy olyan weboldal linkjét, melynek jobb helyezésre volt szüksége, a minél magasabb látogatottság elérésének érdekében.

Innentől fogva, a Google ennek a weboldalnak is automatikusan egy magas hitelességet szavazott.

Mindez, - ahogy a linképítés általános szerepe az online marketingben - most sincs másképp, viszont azok az eszközök, melyek a megvalósításához szükségeltettek, gyökerestül megváltoztak.

Nézzük a legrégebbi stratégiát: a kezdetekkor elég volt csupán magát a linket elhelyezni. A Google szabályzatainak ez a módszer már eleget tett, azonban az algoritmus közel sem volt tökéletesítve. Ebből adódóan számtalanszor vissza éltek annak apró hibáival, technikai réseivel.

Ki volt az eddigi sztár? A linkkatalógusok: itt a linkeket már pár szó kíséretében helyezték ki a szakemberek egy-egy, direkt ezzel foglalkozó gyűjtő oldalra. A helyzet viszont ugyan az, mint az egyszerű linkelhelyezésnél volt. A rengeteg technikai visszaélés miatt a Google támadást indított ezen weboldalak ellen.

Mivel linképítéskor a cél a Google keresőjében történő minél előrébb jutás, így értelemszerűen nem jó döntés egy esetleges büntetés kockáztatása. Nem beszélve a sok, ablakon kidobott pénzről.

De kié a porond jelenleg?

A PR linképítésé: a terület legmodernebb, eddigi legkiforrottabb találmánya, melynek nélkülözhetetlen szerszáma a PR szövegírás. A Google rájött, hogy a vissza éléseket úgy tudja a legegyszerűbben megakadályozni, ha a linkek elhelyezése köré alapelvárásnak tesz egy, az olvasó számára hasznos, egyedi, kiterjedt szöveget, mely az adott linkhez, és a weboldal, vagy áruház kulcsszavaihoz kapcsolódik.

Az egyes szintek közötti különbség, tehát a karakter számok (leütések) mennyiségében, és minőségében rejlik.

Az elavult, és szabálytalan módszerek leváltója: a PR linképítés

Forgalmunk rendkívüli mértékű növelésének fényében a jelen és jövő egyértelműen a PR linképítésé. Aki pedig nem veszi észre időben, sajnos könnyedén lecsúszhat a kedvező árajánlatokról.

Tehát a PR linképítés miért a SEO része? A válasz egyszerű: mert kéz a kézben járnak.

Bevetése nélkül a Google találati lista első oldalára jutni, majd ott lehorgonyozni pont annyira elképzelhetetlenül nehézkes dolog, mint bármilyen más népszerű, elismert SEO eszköz alkalmazásának kihagyása esetén.

Napjainkban a modern, és hatékony linképítés pedig kizárólag a PR cikkek köntösébe öltöztetve elképzelhető, amennyiben a célunk egy költséghatékony befektetés, a marketing tőkénk értelmetlen elégetése helyett.

Ezt érdemes tudni a PR cikkekről - Kiknek ajánlott?

Alapvetően ez a koncepció mindenki számára hasznos, aki saját weboldalt üzemeltet, és szívesen tükrözne magáról pozitív benyomást a nagy közönség előtt, miközben a Google minél hitelesebbnek tartaná, majd egyre előrébb sorolná a releváns kulcsszavakra szűkített találati listán.

Legfőbb nyertesei viszont egyértelműen azok a cégek, akiknek fő bevételi forrásuk valamilyen termék, vagy szolgáltatás árusítása.

Két legyet ütni egy csapásra? 

Egy PR linképítéssel az igénylő fél nem csupán a linképítésben rejlő potenciált aknázhatja ki, hanem egyúttal egy olyan cikk készül róla, mellyel, akár több millió emberhez, így rengeteg potenciális jövőbeli vásárlóhoz juthat el egy olyan átfogó, rengeteg mindenre kiterjedő tartalom, mely a látogatókat, akár azonnali vásárlásra ösztönzi. Ráadásul egyenesen az Ön webáruházába, vagy cégének weboldalára irányítva az érdeklődők seregét.

A PR cikkek sajátos jellemzői, és előnyei a következők.

1. Költséghatékony reklám eszköznek bizonyulnak.

2. Hosszú élettartalmúak, így nem tűnnek el egyik napról a másikra.

3. Kulcsszó optimalizáltak.

4. Pár ezer leütésből állnak, és lényegre törően mutatják be az adott témát a lehető       legátfogóbb megvilágításban, effektíven elhelyezve a szövegkörnyezetben a leglényegesebb     információkat. Többek között azt a bizonyos hivatkozást, mely a linképítési funkciókat       hívatott kiváltani.

A linképítés piaca erősen felhígult. Jól fontolja meg, hogy kihez fordul segítségért!

Mint minden ágazat, a linképítés piaca is megsínylette az évek során bekövetkező egyre nagyobb népszerűséget, hisz mondhatni, egyenesen kasszát robbantott akkoriban, a lehetőségünkre álló reklámeszközök területén belül.

Egy szakma, vagy eszköz felkapottságának mindössze egyetlen, de annál égetőbb hátránya akad: egyre többen kezdenek belevágni hozzá értés nélkül, a könnyű pénz reményében. Számtalan portál hirdet továbbra is elavult, gyenge hatékonysággal működő stratégia alapján futtatott , méregdrága rendszereket.  

De még is kire számíthat manapság, ha biztosra akar menni?

Bár a lehetőségek tárháza végtelen, azt javasoljuk, hogy a legértékesebb döntések meghozatalához, inkább vonjon be elismert szakértői segítséget. Így garantáltan a lehető legtöbb pénz maradhat végül az Ön zsebében.

Had mutassuk be a PR linképítés tekintélyes "kulcsszereplőjét", Evenich Andrást, Marketing Tanácsadót, a kulcsszo.hu keresőoptimalizálóját. Feltéve, hogy nem szeretne le maradni semmiről az online marketing kacifántos világát illetően, csupán forduljon hozzá, és tegye fel kérdéseit a legnagyobb bizalommal!