Kormányhivatalok, kormányablakok címlistája: mit lehet intézni?

A január 1-én nyílott kormányablakok gyakorlati tudnivalói

2011.01.05. 19:26

Telefonszámok, címlisták, az itt intézhető ügyek listája.

 

 
Ahogy arról lapunk is beszámolt, január 3-án hétfőn az ország 29 pontján megnyíltak a fővárosi és megyei kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, az úgynevezett kormányablakok, amelyek az állampolgár és az állam egyik legfontosabb találkozási pontjai.
 
A további részletekről a Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság tájékoztatta lapunkat.
 
 Ezek szerint a kormányablakoknál jelenleg huszonkilenc ügyet lehet intézni: például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint internetes ügyfélkaput lehet nyitni az elektronikus ügyintézéshez.
 
A kormányablakoknál az állampolgár megtudhatja, hogy hol, milyen ügyfélszolgálattal kell felvenni a kapcsolatot, milyen okmányokra van szükség az ügyintézéshez, és segítenek a nyomtatványok kitöltésében is.
 
Jó néhány államigazgatási szerv integrálódott már a kormányablakokba. Ezek pl. az Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerv, a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság, a Munkaügyi Központ, a Munkaügyi és Munkavédelmi Szakigazgatási Szerv, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a Kulturális Örökségvédelmi Iroda, a Népegészségügyi Szakigazgatási Szerv, a Mérésügyi és Műszaki Biztonsági Hatóság, a Közlekedési Főfelügyelőség és az Oktatási Főosztály.
 
A 29 ügyfélszolgálati irodán 300-an kezdték meg a munkát, és egyszerre 260-an dolgoznak két műszakos munkarendben reggel 8 órától este 8 óráig.
 
Fontos változás január 1-jétől az is, hogy a hivatali ügyek intézése felgyorsul, mert mostantól nem munkanapokban, hanem naptári napokban számolják a határidőket a közigazgatási eljárásokban.  Ez az állampolgárok számára azt jelenti, hogy napokkal lerövidül egy-egy hivatalos ügy elintézésének ideje.
 
A kormány célja, hogy a kormányablakok szolgáltatásait folyamatosan bővítse, ezért az elintézhető ügykörök száma egyre több lesz. A tervek szerint 2013-ban létrejöhet az úgynevezett „egyablakos ügyintézés”, amelynek köszönhetően az állampolgár a lehető legtöbb hivatalos ügyét egyetlen egy helyszínen, egy ügyfélablaknál el tudja intézni.
 
A kormány tervei között szerepel, hogy 2013-ra kialakítják a kormányhivatalok járási kirendeltségeit. A járások határainak, székhelyeinek meghatározása a helyi társadalmi viszonyok, történelmi hagyományok és olyan gyakorlati körülmény figyelembevételével történik majd, mint például a közlekedési lehetőségek.
 
Kormányablakok nyitva tartása: minden hétköznap reggel 8 és este 20 óra között
 
A Kormányablakokon túl az 1818 Kormányzati Ügyfélvonal is segíti az ügyfelek tájékoztatását.
 
A Kormányzati Ügyfélvonal elérhetőségei:
 

Magyarországról:
 

  • Telefon: 1818
  • Fax: +36 (1) 550-1819
  • SMS: 1818
  • e-mail: 1818@1818.hu
  • web: www.1818.hu

Külföldről:
 

  • Telefon: +36 (1) 550-1858
  • Fax: +36 (1) 550-1819
  • e-mail: 1818@1818.hu
  • web: www.1818.hu

 

A Kormányablakokban intézhető ügykörök

 

I. Saját hatáskörben intézhető ügyek

 
  1. 1. Biztosítási jogviszony lekérdezés
  2. 2. Elektronikus tulajdoni-lap másolat lekérdezése
  3. 3. Elektronikus térképmásolat
  4. 4.  Ügyfélkapu létesítése, elektronikus kapcsolattartással kapcsolatos felvilágosítás, tájékoztatás
  5. 5.Utazási költségtérítés egészségbiztosítási ellátás igénybevétele kapcsán
  6. 6.Egyéni vállalkozói tevékenység bejelentése
  7. 7. Egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos adatváltozás és szünetelés bejelentése
  8. 8. Egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetése
  9. 9. Kereskedelmi tevékenység bejelentése, engedélyezése
  10. 10. Társasházkezelői és ingatlan-kezelői tevékenység bejelentése
  11. 11. Telepengedélyezési eljárás
  12. 12. Szálláshely-üzemeltetési engedély kérelmezése
  13. 13. Üzletszerűen folytatni kívánt ingatlanközvetítői, ingatlan-vagyon értékelő és közvetítő tevékenység bejelentése
 

II.                  Közreműködő hatóságként intézhető ügyek

 
  1. Gyermekgondozási segély igénylése
  2. Anyasági támogatás igénylése
  3. Családi pótlék igénylése
  4. Gyermeknevelési támogatás igénylése
  5. Egyéni vállalkozói igazolvány igénylése
  6. Hatósági bizonyítvány igénylése az egyéni vállalkozók nyilvántartásából
  7. Önkormányzati hatáskörbe tartozó szabálysértések esetén a pénzbírság, illetve járművezetéstől való eltiltás méltányosságból történő mellőzése, az elkobzott dolog visszaadása
  8. Gyorsforgalmi út ügyében kártalanítási eljárás

 

III. Irányító tájékoztatás nyújtása (illetékes hatóságról történő tájékoztatás, nyomtatványok, adatlapok biztosítása, csatolandó dokumentumokról való tájékoztatás történik meg ezekben az ügyekben)

 

  1. Terhességi-gyermekágyi segély igénylése
  2. Gyermekgondozási díj igénylése
  3. Magyar igazolvány, Magyar hozzátartozói igazolvány diákkedvezmények bejegyzése, visszavonása
  4. Magyar igazolvány, Magyar hozzátartozói pedagógus és oktatói kedvezmények bejegyzése, visszavonása
  5. Magyar igazolvány, Magyar hozzátartozói igazolvány kiadásában való közreműködés
  6. A bemutatott külföldi okirat elfogadhatóságának elbírálása, amennyiben nem magyar állampolgár Magyarországon kíván házasságot kötni
  7. Magyar állampolgár külföldi házasságkötéséhez tanúsítvány kiadása
  8. Külföldi állampolgár Magyarországon történő házasságkötéséhez szükséges tanúsítvány bemutatása alóli felmentés

 

 

 Forrás: Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság

 

 

.