Megemelik a Szlovéniába vezető vasútvonal biztonsági szintjét

2011.12.16. 11:11

A Bajánsenye–Boba vasútvonalon is telepítik az ETCS 2-t, azaz az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjét. A közlekedés biztonságát jelentősen növelő rendszer telepítéséhez a tervezési és kivitelezési közbeszerzést a mai napon írta ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A tervezett telepítési munkálatok 101 kilométer vonalhosszt érintenek. Az ETCS elsődleges feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának garantálása a legkülönbözőbb üzemi helyzetekben.

Ha a mozdonyvezető a rendszer figyelmeztetését követően nem csökkenti a sebességet megfelelő mértékben, ha a sebesség eleve túl magas, illetve ha a vonat megállásra vagy a sebesség csökkentésére utasító jelző felé közelít, a rendszer automatikusan bekapcsolja az üzemi féket, s ha szükséges, a vészféket is.

Az ETCS elsősorban a vonatbefolyásolással kapcsolatos funkciókat és eljárásokat foglalja magában, de túlmutat a hagyományos értelemben vett vonatbefolyásoló rendszereken.

Az ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítésével lényegesen emelkedik a Szlovéniába vezető vasútvonal biztonsági szintje.

A nyertes vállalkozónak Bajánsenye - Boba vasútvonalon ETCS 2 rendszer telepítésének megtervezését és kivitelezését is el kell látnia.

A tervek szerint 2014 nyarának végére befejeződnek az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (European Train Control System – ETCS) kiépítésének munkálatai a Bajánsenye–Boba vasútvonalon.

Forrás: NIF
 

.