A Pannon GSM is megtévesztette a fogyasztókat

2005.03.17. 23:48

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a Pannon GSM Távközlési Rt. Pannon 50-1000 díjcsomagjai kapcsán indult versenyfelügyeleti eljárásban a fogyasztók megtévesztésre alkalmas magatartás tanúsítása miatt 30 millió forint, a DJUICE Nonstop hirdetései miatt 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a mobilszolgáltatót.

A társaság ugyanis úgy tájékoztatta a fogyasztókat, hogy csak a Pannon 50-1000 díjcsomagok esetében nem növekszik a percdíj a csomagokban foglalt percek lebeszélése után, miközben a versenytársak kínálatában is volt olyan hasonló konstrukciójú tarifacsomag, amelynek díja szintén nem növekedett.

A Versenytanács azt is megállapította, hogy a cég jogsértően járt el, amikor „Díjcsökkentő“ szolgáltatásának reklámjaiban nem a valóságnak megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a szolgáltatás tartalmáról. Az az állítás pedig, hogy „minél többet beszél, annál kevesebbet fizet egy percért“, nem minden esteben felelt meg a valóságnak, és az a közlés sem volt helytálló, amely szerint a fogyasztót terhelő havi költségeket a vállalkozás több (nem kettő) tarifacsomag alapján számolja ki és a kedvezőbbet számlázza ki. (Portfolió.hu)
.