Az MLSZSZ elnöke, Metes György elmondta: azért csak most hozták nyilvánosságra az esetet, mert két napja szereztek tudomást róla.
Metes szerint csak azért nem ütközött össze a két repülő, mert a gépeken üzemelő forgalmikonfliktus-kutató berendezés - amely azt figyeli, nem kerül-e túl közel egymáshoz két gép - jelezte a veszélyes közelséget, és ennek alapján korrigált mindkét jármű.
Mudra István, a légiforgalmi szakszolgálatot adó HungaroControl igazgatója az MTI kérdésére elmondta: belső vizsgálat is folyik az ügyben, hogy megállapítsák, a légiforgalmi irányító vagy a pilóta hibájából történt-e az esemény, vagy más tényező játszott benne szerepet.
Az eseményt a Polgári Légiközlekedési Hatóság és a Polgári Légiközlekedés Biztonsági Szervezet vizsgálja.
A Polgári Légiközlekedési Biztonsági Szervezet honlapja szerint idén eddig 152 „légi esemény” történt. A hatóságok ugyanakkor azt is eseményként rögzítik, ha egy madár nekirepül egy gépnek. A sárvári esetről annyit írnak: „A légtérben két repülőgép között az elkülönítés a minimum alá csökkent.” (Origo.hu)