Hatalmas pénzeket költ Bécs városmarketingre - de megéri

2007.01.23. 13:17

Negyedik éve ér el rekordteljesítményt a bécsi turizmus. Mozarton kívül az Európában egyre nagyobb népszerűségnek örvendő városlátogatások, az EU-elnökség, a konferenciaturizmus és az osztrák főváros jó hírneve csalogatja a látogatókat Bécsbe.

Negyedszer is sikerült túlszárnyalnia az előző év teljesítményét a bécsi turizmusnak: 9,4 millió vendégéjszakával 6,7%-os növekedést ért el 2006-ban. Így már csak egy hajszál választja el a 2010-re kitűzött 10 millió vendégéjszakától.

Bécs leköszönő pénzügyi- és gazdasági tanácsnoka, Dr. Sepp Rieder szerint a Mozart Év fontos szerepet játszott ugyan a kiemelkedő eredmény elérésében, de más tényezők - az EU-elnökség, a konferenciaturizmus, az Európában virágzó városi turizmus valamint Bécs jó híre – szintén jelentősen hozzájárultak a sikerhez.

A vendégéjszakák számának növekedése főként az osztrák (+18%), a francia, a FÁK államaiból valamint Amerikából érkező látogatóknak köszönhető. A tavalyihoz képest kevesebb vendég kereste fel ugyanakkor az osztrák fővárost Németországból, Spanyolországból és Svájcból. A legnagyobb arányban mégis a japánok maradoztak el - 8%-kal kevesebben látogattak el Bécsbe, mint 2005-ben.

Az Európai Unió 2004-ben csatlakozott tagállamaiból 11%-kal választották többen Bécset úti célul. Szintén átlagon felül növekedett a román turisták száma, akik összesen 138 ezer– a tavalyelőttihez képest 53%-kal több - vendégéjszakát töltöttek az osztrák fővárosban.

Idén egyébként a város kínálta életörömök felvillantásával igyekszik még több látogatót a császárvárosba csalni a Wien Tourismus. „Életöröm és műélvezet“ mottóval összesen 12 millió eurót fordít városmarketingre, amely során a Bécs nyújtotta kulináris és kulturális élvezetekre hívják fel a potenciális német, osztrák, amerikai, olasz, angol, spanyol, francia, japán, svájci, orosz, közép- és kelet-európai, indiai, kínai, arab és ausztrál turisták figyelmét.

Ennek szellemében Rómában és Milánóban például buszok és villamosok reklámozzák majd Bécset, míg Amerikában a klasszikus zene kedvelőit szólítják meg egy rádiós kampánnyal. Spanyolországban márciustól kekszcsomagoláson hirdetik az osztrák fővárost.

Szintén újdonság, hogy tizenkét ismert személyiséget – például a Sacher-főnökasszonyát, Elisabeth Gürtlert vagy a Bécsi Filharmonikusoktól Clemens Hellsberget – kértek fel a Bécs kínálta életörömök megszemélyesítésére. Ők a bécsi turisztikai kínálat egy-egy szeletét képviselik majd a különböző kiemelt rendezvényeken.

Szintén 2007-ben indul a 2008-as labdarúgó Európa-bajnokságot népszerűsítő kampánysorozat, amely „Életöröm és sportélvezet“ mottóval azokat az utazókat célozza meg, akiket nem annyira a foci mint inkább a rendezvénnyel járó felhajtás, hangulat ragad meg.
.