Már mindent hamisítanak - A minőségért kampányol a Magyar Márkaszövetség

2007.02.05. 15:34

A napokban kezdődött a Magyar Márkaszövetség nyolcadik reklámkampánya, amely a gyártói márkák megbízhatóságára és jó minőségükre hívja fel a fogyasztók figyelmét. A marketing-akciót a rossz minőségű, illetve a hamisított termékek növekvő száma is indokolja.

A Magyar Márkaszövetség kezdeményezésének fő célja a kezdetektől változatlan: felhívni a fogyasztók figyelmét a megbízható, minőségi márkák előnyeire. Ezt többek között az egyre gyakoribb élelmiszer-botrányok, hamisítások, vagy a legális, de rossz minőségű termékek okozta vásárlói panaszok is indokolják. Az idei mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány kilenc jól ismert márkát sorakoztat fel 2.000 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben. A reklámok a fogyasztói bizalmat hangsúlyozzák, amit a gyártói márkák megbízhatósága garantál. Ebben az évben a Márkaszövetség tagjai közül a Beiersdorf, a Bunge, a Gyermelyi, a Henkel, a Magyar Cukor, a Nestlé, a P&G, a Reckitt-Benckiser és az Unilever vesznek részt a kampányban.

„Az európai uniós csatlakozás óta a hazai napi cikkek piacán is jelentősen nőtt az olcsó, no-name termékek részesedése, ezek azonban sokszor csalódást okoznak a vásárlóknak. Kampányunkkal a jól ismert, bevált, minőségi termékeket népszerűsítjük. Azt szeretnénk elérni, hogy a hazai fogyasztók legyenek márkatudatosabbak, ne engedjenek a bóvli csábításának.” – mondta Deák Ferenc, a Henkel ügyvezető igazgatója, a Márkaszövetség elnöke. „Riasztó fejlemény, hogy az utóbbi időben egyre több illegális, egészségkárosító terméket foglalnak le” – tette hozzá.

A Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) friss felmérése szerint napjainkra drasztikus fordulat állt be a globális hamisítási piacon: míg korábban elsősorban a luxus- és divatmárkákat másolták, mára egyre inkább a napi fogyasztási cikkek felé fordulnak a bűnözők. A világkereskedelemben évi 350-400 milliárd euróra tehető a másolatok forgalma, emiatt több tízezer munkahely szűnik meg, s teljes iparágak kerülnek a csőd közelébe. Az EU-ban 2004-ben a lefoglalt hamisított élelmiszerek, italok, kozmetikumok értéke 200%-kal nőtt, szemben a teljes hamis árutömeg 12%-os növekedésével. Magyarországon tavaly már javult a helyzet, elsősorban a vám- és pénzügyőrök határozott fellépésének köszönhetően egyes kategóriákban jelentősen csökkent a csempészett vagy hamis cikkek forgalma.

A Magyar Márkaszövetség 2000-ben indította első kampányát a márkás termékek népszerűsítésére, azóta minden évben utólagos piackutatással is vizsgálják a reklámozás hatékonyságát. A tavalyi akció eredményességét a TGI Magyarország kutatása is igazolta, hiszen a megkérdezettek körében a reklámok hatására 17%-kal növekedett az ismert márkák iránti vásárlási szándék, 15%-kal a márkák fontosságának fogalma, illetve 35%-os növekedést mutatott a kampány ismertsége is. A kezdetektől közel 30 cég 70 terméke vett részt a kampányokban, s az eddig igénybe vett mintegy 20.000 óriásplakát, illetve a televíziós reklámok és a sajtóhirdetések médiaköltsége listaáron számolva meghaladta a 2 milliárd forintot. A kezdeményezés időközben más országokban is sikert aratott, a hazai tapasztalatokat felhasználva már a német, lengyel, olasz és norvég piacokon is összefogtak a gyártók márkáik védelmében.


.