
A bicikliutak összekötésére és új szakaszok építésére hatmillió eurót szán az önkormányzat.
Noha az osztrák fővárost keresztül-kasul behálózó bicikliutak hossza már 1.056 kilométerre rúg, a városvezetés szerint még mindig van mit pótolniuk. Így 2007-ben összesen hatmillió eurót fordítanak új szakaszok építésére. valamint a bicikliutak közötti átjárhatóság megteremtésére.

Az idénre tervezett projektek a Votivviertelre valamint a város nyugati részére helyezik a hangsúlyt, ugyanakkor egymillió eurót költenek például a Gürtelen a Westbahnhoftól a Wienzeile irányába haladó kerékpárút folytonosságának megteremtésére. Összekapcsolják továbbá a Bécsi Egyetem és az Orvosegyetem körüli bicikliutakat is.
A város célja, hogy a jelenlegi 6 %-ról 8%-ra emelje a kerékpáros közlekedés arányát, és növelje a kerekezők biztonságát. Így például az idei biciklis térképet már közlekedésbiztonsági információkkal is kiegészítették, mivel sok kerékpáros nincs tisztában a jogaival és kötelezettségeivel. Újra meg újra balesethez vezet, hogy a biciklisek a kerékpárút elhagyásakor nem tartják be elsőbbségadási kötelezettségüket vagy figyelmen kívül hagyják, hogy a védett útvonalon a gyalogosoknak van elsőbbségük.
A legfrissebb forgalomszámlálási adatok szerint egyébként januárban naponta 2.400-an kerekeztek végig az Opernringen és mintegy ezren a Lassallestraßén.
Sokat lendít a kerékpáros közlekedés népszerűségén, hogy Bécsben - a csúcsidőszakon kívül - egy félárú jegy ellenében a metróra is fel lehet vinni a biciklit.