A közelmúltban a el a születésnapi reklámja miatt, most pedig a Lidl második születésnapjának ünneplését honorálta 5 milliós bírsággal Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A közelmúltban a el a születésnapi reklámja miatt, most pedig a Lidl második születésnapjának ünneplését honorálta 5 milliós bírsággal Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A közelmúltban a el a születésnapi reklámja miatt, most pedig a Lidl második születésnapjának ünneplését honorálta 5 milliós bírsággal Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A hivatal ma közzétett határozata szerint a Lidl – amely a mai napig betéti társaság (bt.) formában működik – a tavaly ősszel tartott "3-at kap, 2-t fizet" akciója során megtévesztette a fogyasztókat.
A GVH vizsgálata során megállapította, hogy „a Lidl második születésnapja alkalmából kiadott akciós újságban szereplő tájékoztatást a fogyasztók úgy is értelmezhették, hogy a 2/3-ra csökkentett áru termékből kell hármat vásárolni. Ezzel szemben a vásárló már egy termék esetében is a korábbi ár 2/3-át fizette meg.
A GVH szerint a magatartás alkalmas volt a vásárlók megtévesztésre, mivel többletfogyasztásra ösztönzött, illetve azt a képzetet keltette, hogy az akciós ár mellett még igénybe vehető a klasszikus "kettőt fizet, hármat kap" kedvezmény is”.
A hivatal indoklásában többek között az is olvasható, hogy a Lidl esetében nem tekinthető enyhítő körülménynek, hogy vele szemben első alkalommal került sor versenyfelügyeleti eljárás lefolytatására, valamint a kifogásolt akció csak rövid ideig volt érvényben.
A jogsértés miatt a Lidl-nek 5 millió forint versenyfelügyeleti bírságot kell fizetnie.