Közlekedési gondok a belváros szomszédságában

2008.06.17. 19:32

Látványos fejlődések indult a Mátyás király utca és a Sorok utca közötti városrész. Ami a szemnek kellemes, például az új házak előtt sorakozó gépkocsipark, az egyben közlekedési és parkolási gubancokat okoz. A tervek szerint jövőre 200 millióból orvosolnák a problémákat. Nézze meg a képeken, hogyan szépült a környék.

Talán már jövőre enyhülhetnek a Sorok – Bürü – Mátyás király – Felsőr utca által határolt területen élők közlekedési gondjai. Hogy miképpen arról hétfőn tájékoztatták a lakosságot.

Sorok utca


A fent nevezett városrész csendes, családi házas övezet, amely harminc évig építési tilalom alá esett. Ez egyrészt jó, mert meggátolta, hogy a lakótelepek a belváros felé terjeszkedjenek, másrészt viszont nem is voltak különösebb fejlesztések. Ám most az ingatlan-beruházók – ahogy a képeken is látszik - felfedezték a csendes, belváros közeli területet, és a korában egy-két családot kiszolgáló telkekre hatlakásos társasházakat húznak. Ezzel párhuzamosan megnőtt a motorizáció, és ez így együtt súlyos közlekedési anomáliákhoz vezet, amely már a lakók békés egymás mellett élését is veszélyezteti – foglalta össze Németh Kálmán városüzemeltetésért és városfejlesztésért felelős alpolgármester a közlekedési rend megváltoztatásnak apropóját.

Fraknó utca


Lakézi Gábor, a városüzemeltetési és városfejlesztési osztály vezetője ezt azzal egészítette ki, hogy a súlyosbítja a gondokat, hogy a terület a fizetőparkoló-zóna határán fekszik, így sokan, főleg akik dolgozni járnak a belvárosba, itt teszik le egész napra az autójukat. Ez különösen a Juhász Gyula és a Fraknó utcában jelent gondot.

Szalónak utca


A problémák orvoslására elkészült egy terv, mely szerint a Felsőőr utca maradna kétirányú, mert ez az egyetlen utca, amely csatlakozik a Sorok utcáról a Rumi útra, valamint itt lévő tömbházaknak ez az egyetlen megközelítési lehetősége.

Tóth Áprád utca


A Tóth Árpád utcába a Felsőőr utcáról lehetne behajtani, a Fraknó utcába a Sorok utca felől, a Vajda János utcába a Juhász Gyula utcából. A Juhász Gyula utca maradna kétirányú.

Balassi Bálint utca


Az utcák egyirányúsításával egyidejűleg a szűk utcák olyan szélességű új burkolatot kapnának, hogy parkolni és közlekedni egyaránt biztonságosan lehetne rajtuk. A projekt megvalósítását 2009-re tervezik, mintegy 200 millió forintos költségre számítanak.

A lakóknak nem volt különösebb ellenvetésük, azt kérték, hogy lehetőleg ne a zöldterület rovására szélesítsék az utakat, ez a kérés meghallgatásra talált.

Juhász Gyula utca


Felmerült még a Sorok utca problémája, amely szemmel láthatóan egyre rosszabb műszaki állapotba kerül, a forgalom is jelentősen megnőtt rajta, és még kamionok is betévednek az utcába. Valamint itt is szükség lenne még parkolókra. (Nem csak lakások, de új üzletek is épültek az utcában.) Az utcán megálló, parkoló autók miatt itt már komoly balesetveszéllyel számolhatnak a kerékpárosok. A Juhász Gyula utca végén lévő hídon nehéz áttolni a biciklit, így a kerékpárosok nem minden esetben tudják használni a Perint túlpartján a kerékpárutat.

Gyalogoshíd


Megtudtuk: súlykorlátozásról a Sorok utcában nem lehet szó, mert ez gyűjtőút, parkolónak meg nincs hely.

A híd átépítésre nincs műszaki lehetőség, viszont ha a volt cipőgyár területén elindulna egy beruházás, itt létesülne egy szabványos híd. Erre néhány éven belül talán sor kerül.
.