A több mint egy hónapos vágányzár alól felszabaduló vonalon a pályavasúti üzletág, a személyszállítás ütemessé tétele, a lassú jelek kiváltása érdekében végzett pálya felújítási munkálatokat.
Az alapvetően 80 km/h sebességre kiépített 18 km-es vonalon, 7,5 km hosszú szakaszt érintett a 40-60 km/h-s sebességkorlátozás.
A szakasz átépítéséhez a Zalaegerszeg-Ukk pályarészen végzett beruházásból származó, a 80 km/h-s sebességre alkalmas, jó minőségű vágányhálózatot használták fel.
A munkálatok során Szombathely-Kámon megállóhelytől Gencsapáti-felső megállóhelyig felszedték a vágányzatot, és a zalai térségből Platov szerelvénnyel átszállított felépítményt háromszori fektetéssel.
Ezután több, speciális kőszállító szerelvény segítségével feltöltötték a felépítményt zúzott kővel, vágányszabályozás következett, majd hegesztő vonat segítségével mintegy 6 km-es szakaszt hézag nélkülivé tették.
További gépi, illetve kézi vágányszabályozás után a felszedett útátjárók visszaépítése, betonozása, aszfaltozása, a fénysorompók visszakapcsolása következett, majd a különböző biztonsági vizsgálatok, ellenőrzések, bejárások után, 2008. augusztus 15.-én 19:00 órakor ismét visszakapcsolódik a „vasúti vérkeringésbe” a Szombathely-Kőszeg vonal az utazóközönség örömére.
Egyúttal fontos eseményt is ünnepelhetünk ezen a napon, hiszen 1883-ban, 125 évvel ezelőtt adták át ezt a vonalat a forgalomnak.