A Nyugat Rádió szerda délután az alábbi sajtóközleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz:
Sajtóközlemény
A Vas Népe 2008. október 22-én megjelent számának 17. oldalán olvasható egy interjú Marton Zsolt fideszes városi képviselővel: Tanulságos két esztendő címmel. A cikkben a politikus a következőket mondja: „Például: két helyi rádió működik Szombathelyen. Kíváncsiságból megnéztük mindkettő Haladás-szerződését. A megállapodások barter-jellegűk, de ég és föld a különbség. Az egyiknek mindent szabad, logójával befestheti a stadiont, míg a másiknak csupán nyúlfarknyi reklámfelület jut, holott mindkettő ugyanazt a támogatást adja.” A cikk összefüggéseiből nyilvánvaló, hogy a negatív példaként említett rádió a Nyugat Rádió. Ezúttal szeretnénk leszögezni: az állítások nem felelnek meg a valóságnak. A Nyugat Rádió a jelentős barter, vagyis reklám- és műsor lehetőségeken túl jelentős készpénztámogatást is nyújtott az elmúlt években a Haladás labdarúgó csapatának. (Mindezeket szerződésekkel tudjuk alátámasztani.) 2006-ban rádiónk logója, a csapat mezének nadrágjára került, vagyis mezszponzora volt. Ennek fejében bartell-jellegű megállapodás keretében kiemelten foglakoztunk hírblokkjainkban és műsorainkban, valamint egy külön Haladás magazinban a csapat körüli történésekkel. Rendszeresen reklámoztunk a Haladás számára fontos rendezvényeket, a csapat számára fontos üzeneteket. Ezt a tevékenységet egyébként azóta is folyamatosan végezzük. Átadott értékesített reklámidő: - A Haladás tulajdonosi csoportja 6200 másodperc reklámidőt kapott arra, hogy azt ő a tetszőleges módon értékesíthesse a szabadpiacon, a bevétel pedig a csapatot illeti. Értéke: 1 millió 612 ezer forint Ami pedig a készpénzes támogatást illeti: - Reklámszerződés keretében a Nyugat Rádió 540 ezer forintot utalt át szintén a Haladás tulajdonosi csoportjának. Tudomásunk szerint ezt a gólszerző játékosok jutalmazására szánták. - Rádiónk 300 ezer forinttal járult hozzá a Rohonci úti stadion karbantartáshoz. 2007-ben ismét a Haladás mezszponzora lehettünk, reklámfelületet kaptunk a stadionban, valamit a rádiónk szólt, - ha lehetőség volt rá - a mérkőzések szünetében. Valamint kifejthettünk reklám- és PR tevékenységet a mérkőzéseken. Pl. szórólapozás. Ennek fejében nyújtottuk a már 2006-nál leírt barter támogatást. Átadott értékesített reklámidő: - A Haladás tulajdonosi csoportja 5000 másodperc reklámidőt kapott arra, hogy azt ő a tetszőleges módon értékesíthesse a szabadpiacon, a bevétel pedig a csapatot illeti. Értéke: 1 millió 300 ezer forint. Ami pedig a kézpénz támogatást illeti: - Az év nyarán 396 ezer forint támogatást nyújtottunk a csapatnak. - 72 ezer forintot fizettünk azért, hogy a Nyugat Rádió logója ott lehessen a Haladás 2008-as falinaptárán. Vagyis ennyivel támogattuk a naptár megjelenést. - 193 ezer forinttal járultunk hozzá a stadion felújítási munkálataihoz. 2008-ban változatlan feltételek között folytatódott a Haladás és a Nyugat Rádió együttműködése. Ami pedig a kézpénzes támogatást illeti: - A csapat mezének nadrágján található Nyugat Rádió logo fejében negyedévente 240 ezer forintot fizetünk a csapatnak. Ez egy évben: 960 ezer forint. - 640 ezer forinttal járultunk hozzá a stadion kifestéséhez a Haladás - Arsenal mérkőzés előtt. Tehát a Nyugat Rádió 2006 és 2008 között barterben 6 millió, értékesített reklámidőben 2 millió 912 ezer + Áfa, kézpénzben: 3 millió 101 ezer forint támogatást nyújtott a Haladás labdarúgó csapatatának. Végül: a Nyugat Rádió 2007-ben elindított és azóta is végez egy olyan tevékenységet, amely egyedülálló a vidéki rádióknál. Élő, egyenes adásban közvetíti a Haladás nem Szombathelyen zajló mérkőzéseinek többségét. Valószínűleg még a laikusok is sejtik, hogy ez mekkora anyagi ráfordítást és szakmai hozzáértést követel egy rádiótól. Úgy gondoljuk, nyugodtan állunk bármilyen, más médiával való összehasonlítás elé. A Nyugat Rádió büszke arra, hogy hozzájárulhatott a Haladás felsőbb osztályba jutásához, és további sok sikert kíván a csapatnak! Horváth Zoltán ügyvezető igazgató Nyugat Rádió Kft. |