
Az EU-pályázatok normális menete
Hétfőn délutánra meghívót kaptunk a szombathelyi városházára. Témaként a kissé kacifántosan hangzó
„86. sz. főút 77+800 – 79+000 km sz. közötti szakaszának 11,5 to burkolat megerősítése és négynyomúsítása” volt megjelölve, ami egészen megszokott stílus az EU-pályázatok műfajában, mint ahogy az is, hogy a beruházások kapcsán kötelező lakossági fórumokat szervezni, amelyek rendre le is mennek – jellemzően lakossági közreműködés nélkül -, aztán meg jó sokáig nem történik semmi.

Nem így a mostani útépítés. Mert mikor az ALON tudósítója kimegy hétfőn délelőtt a helyszínre, hogy valamennyire képbe kerüljön délutánra, meg amúgy is nyár van, hírhiány, nem kis meglepetésre azt tapasztalja, hogy az említett útszakasz gyakorlatilag készen van, ott már vígan furikáznak az autók és a kamionok.

Ez már csak azért is jó, mert olvasóinknak a hivatalos átadás előtt meg tudjuk mutatni, hogy mi is épült.

Mi is épült?
Mivel a megépült valóságon kívül elméletileg is képbe akartunk keveredni, ezért figyelmesen végigültük a délutáni lakossági tájékoztatót is, melyen a beruházó (NIF) és a kivitelező (Colas) képviselői mellett rész vett Ipkovich György polgármester is. Nem úgy, mint a lakosság, tehetnénk hozzá, hiszen belőlük annyian voltak, hogy egy kézen is vígan meg lehetett számolni őket a nagyteremben, ráadásul a mellettem ülő hölgy gyorsan haza is ment, mikor rájött, hogy ez nem az a projekt, amelynek keretében állítólag el akarják bontani a házát.

A mostani építés során tehát négysávos lesz, vagy inkább már lett a szombathelyi körgyűrűnek a Tescótól induló újabb szakasza, ezúttal a vépi úti körforgalomtól a 87-es leágazásig tartó hossza.
Az 1,2 kilométer mintegy 400 millió forintba került, kizárólag EU-pénzek lettek felhasználva.

A munkák során épült egy közel 800 méter hosszú bicikliút, és átépült a Csaba utcai torkolat is. Ez utóbbi kereszteződés egyrészt pofásabb lett, de biztonságtechnikai szempontból fontosabb, hogy most merőlegesen érkezik a 86-osra.

Az ALON azt kérdezte, hogy nem lesz-e gond abból, hogy a négysávos útra ilyen mezítlábas módon csatlakozik az a Csaba utca, ahol elvileg nemsokára új vasúti felüljáró fog forgalomnövekedést generálni, amire azt a választ kaptuk, ha jelentős lesz a forgalomnövekedés, akkor felülvizsgálják a kereszteződést.

Az új szakaszt a Colas Építő Zrt. készítette, még kisebb munkák (szegély, padka, füvesítés, festés stb.) vannak hátra.

Az építkezésnek hivatalosan július 30-án lesz vége, ami azt jelenti, a szakasz korlátozások nélkül várhatóan augusztus közepétől áll a forgalom rendelkezésére.