Ha Rupert Murdoch úgy gondolja, hogy az olvasók fizetni fognak a site-jai tartalmáért, akkor lehet, hogy újra kellene gondolnia az egészet" - írja a Media Guardian. A lap a Harris Interactive új kutatására alapozza a szkepszisét. Eszerint ugyanis a briteknek csak igen kis hányada fizetne a hírekért.
Az eredményekből kiderül: ha a megkérdezettek kedvenc híroldala fizetőssé válna, akkor háromnegyedük átpártolna valamelyik konkurenshez. 8 százalék csak az ingyenesen elérhető tartalmakat olvasná tovább a site-on, 12 százalék pedig nem tudja, mit tenne ilyen esetben. Mindössze 5 százaléknyian állították bizonyossággal: fizetnének azért, hogy továbbra is hozzájuthassanak a hírekhez.
A válaszok figyelmeztetésként hathatnak a kiadók számára, mivel nem csupán a Murdoch-féle News Corp. gondolkodik mostanában azon, hogy a hírek fizetőssé tételével ellensúlyozza a kieső reklámbevételeket. Persze nem ez az egyetlen modell, amelyet a kiadók vizsgálnak; szóba került olvasói klubok indítása értéknövelt szolgáltatásokkal, webshop nyitása, illetve az olvasói adományokra való támaszkodás is. Ezekben azonban egyaránt közös, hogy a látogatóktól azt várják, nyissák ki a pénztárcájukat kedvenc lapjuk érdekében. (Médiainfo)