A több mint világhírű, 120 éve sikeres osztrák családi vállalkozás látogatóközpontjába invitáljuk az olvasót, ami sokkal több és érdekesebb, mint egy puszta gyárlátogatás. Igaz, erősen mást kaptunk, mint amit vártunk. Élménybeszámoló. .
A több mint világhírű, 120 éve sikeres osztrák családi vállalkozás látogatóközpontjába invitáljuk az olvasót, ami sokkal több és érdekesebb, mint egy puszta gyárlátogatás. Igaz, erősen mást kaptunk, mint amit vártunk. Élménybeszámoló. .
A több mint világhírű, 120 éve sikeres osztrák családi vállalkozás látogatóközpontjába invitáljuk az olvasót, ami sokkal több és érdekesebb, mint egy puszta gyárlátogatás. Igaz, erősen mást kaptunk, mint amit vártunk. Élménybeszámoló. .
Mert mire is számít az utazó, amikor a Swarovski család főhadiszállására készül? Végelláthatatlan luxusékszerekre, giccses dísztárgyakra és szép, de funkció nélküli mindennapi használati tárgyakra, melyeken mind ragyognak a Swarovski-kristályok kisebb-nagyobb mennyiségben. Esetleg gyárlátogatásra, ahol megmutatják, hogyan készül (illetve csak milyen körülmények között, ugyanis a technológia titkos) a világ vezető kristálya.
Mindebből a várakozásból csak az első köszön be, az is csak részben, főként a shop formájában.
Mert maga a látogatóközpont a Tirol tartományban levő Wattens nevű városban ugyanis kissé másként néz ki, mint a várakozások.
A Swarovski Kristályvilág bejárata egy dombból kiemelkedő vízköpő óriásfej tövénél van.
A 16 állomáson keresztül vezető utat - amely maga a látogatóközpont – leginkább egy barlanghoz tudnám hasonlítani. Majdnem minden teremben sötét van, általában csak a kristályoknak, vagy a különleges megvilágításnak köszönhetően kerül fény a sötétségbe.
Engem mindez kissé nyomaszt engem az elején, de aztán ez elmúlik, illetve nem marad időm ezen rágódni a csodálkozás mellett.
Az első állomásánál még nem fogok gyanút, hiszen ez az egyetlen terem, ami annak ígérkezik, amit vártam: a legkisebb és legnagyobb kristály, lóékszerek, néhány művészeti alkotás, ilyesmi.
Azonban a következő termek többségére az a jellemző, hogy alapjában véve kevés közük van a Swarovski-kristályokhoz.
A kitalálók fantáziáját dicséri, hogy a valós kristályok helyett alkottak egy kis világot, ami csak mellesleg „kristály”. Mondhatni: mesevilág. Mondjuk ez is egy megközelítés.
Sok designerrel, tervezővel és művésszel együtt találták ki az egyes termek koncepcióját, így mindegyik más: két dolog fogja őket össze: a kristályok és a képzelet. Nem írnám le minden egyes terem tematikáját, csak megemlítek néhányat: érezhetjük magunkat a folyamatosan pörgő divatvilág színházában, egy hatalmas kristály belsejében, egy változó festményekkel teli képtárban, egy óriás szobájában. Mint egy jól megnőtt mesevilág.
Gyerekcsoportok jönnek-mennek, mintha csak az óvoda udvarán játszanának, de a felnőttek is csak lézengenek, élvezik a barlang játékát.
Az utolsó terem – szinte kötelezően - a bolt, de van egy étterem és egy pihenőhely is, valamint a Kristályvilághoz tartozik egy nagy kert és játszótér is, egyértelmű tehát, hogy elsősorban a gyerekesekre számítanak, akiknek biztos hatalmas élmény ez a látogatást.