A Vasi Volán Zrt. 2008-ban több versenytárssal mérkőzve nyerte el Szombathely helyi tömegközlekedésének biztosítására szóló, 2016-ig terjedő megbízást. Ennek keretében vállalta eszközparkjának megújítását, amely vállalás első ütemét teljesítette most a hét új Credo autóbusz üzembe állításával. Németh Kálmán alpolgármester a kulcsátadó ünnepségen megemlítette, hogy bár ezt a volános vállalást akkor sokan kétkedve fogadták, a város üzleti partnere tartotta a szavát. Fontosnak tartotta még hangsúlyozni az alpolgármester, hogy a buszok magyar gyárban készültek, a gazdasági válság idején magyar embereknek adtak munkát.
Papp László a Vasi Volán Zrt. vezérigazgatója beszédében megjegyezte, hogy az új járművek nem csak tetszetősek, hanem forgalomtechnikailag is kiváló minősítésűek. Említette azt is, hogy aki a „szombathelyi közösségi közlekedés zászlóshajóival” találkozik, egészen mást tapasztal, mint aki a régi, esetleg húsz éves Ikarusokkal közlekedik. Reméli, hogy ezzel tettek egy lépést afelé, hogy az emberek ismét a tömegközlekedést részesítsék előnyben az egyéni közlekedés helyett.
Mielőtt Krankovics István, a buszokat gyártó Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója átadta volna a kulcsokat, elmondta, hogy ebben a válságos évben két Volán, és egy önkormányzati cég vásárolt buszokat, az egyikük Vasi Volán, így Szombathely az új buszok beállításával az élmezőnybe került korszerűsítés terén. Ezek a vásárlások, hozzájárultak ahhoz, hogy üzemében továbbra is tudja foglalkoztatni a dolgozóit. - A buszokban minden magyar, ami Magyarországon kapható, Mosonmagyaróváron és Győrben készültek – mondta Krankovics István.
A kulcsokat Papp László és Németh Kálmán vette át, de a Vasi Volán gépkocsivezetője már tárt ajtóval várta az ünnepségen résztvevőket, hogy egy kis bemutató-buszozásra vigye. A felszállás annak ellenére nem okozott gondot, hogy nem a buszöbölben állt a busz, az alacsony platónak biztosan örülni fognak az idősek, vagy a nehezen mozgó emberek, nem is beszélve a szűk szoknyában közlekedő hölgyekről.
A jegykezelő automatát a szokott helyen találjuk, kapaszkodók is bőven rendelkezésre állnak a 34 darab ülőhellyel ellátott, összesen 106 ember szállítására alkalmas járművön. A középső ajtó előtt akad hely kisebb babakocsival utazó számára is, szemben lévő lehajtható ülések azoknak lesznek előnyösek, akik szeretnek olyan helyen ülni, ahonnét az ajtó könnyen megközelíthető. A busz hátsó, megemelt fele viszont minden bizonnyal a diákok kedvence lesz. Több leszállásjelző is található az ajtók közelében, és egy digitális óra is jelzi, mennyi idő van még becsengetésig vagy a pesti gyorsig.
Az új buszok szépek és tiszták, Papp László reméli, hogy annyira megszereti az utazóközönség, hogy nem fogja a rágót ledobálni, főleg nem a busz oldalát lefesteni, megkarcolni. Megtudtuk még, hogy a közel 12 méter hosszú, 2,5 méter széles, 16,500 kg. együttes tömegű jármű Iveco típusú Euró4 környezetvédelmi besorolású, 194 kW teljesítményű dízelmotorral van felszerelve. Fogyasztása hozzávetőlegesen harminc százalékkal lesz kevesebb, mint a régebbi buszoké, így környezetkímélőbb is lesz, amit nem csak az érez meg utazik rajtuk, hanem az is, aki mellett elsuhannak.
A zászlóshajók tehát megérkeztek, a flotta három év múlva lesz teljes, jövőre és a rákövetkező évben még kétszer hét új buszt vásárol a Vasi Volán összesen közel egymilliárd forintos fejlesztést megvalósítva.