Fogyni mókásan is lehet – itt az új őrület: a trambulin fitnesz!

Fogyni mókásan is lehet – itt az új őrület: a trambulin fitnesz!

2018.08.06. 09:07

Hétfőtől visszamegyek edzeni, és a diétát is folytatom! - Ugye milyen ismerős ez a mondat?

„Hétfőtől visszamegyek edzeni, és a diétát is folytatom!” Ugye milyen ismerős ez a mondat? Legtöbbünk valahogy mégis abba a hibába esik, hogy valahogy mindig csak jövő hétfőn kezdi (folytatja) az egészséges életmódot – ezért most egy olyan módszert mutatunk be, ami garantáltan meghozza a kedvedet egy kis testmozgáshoz még ma – és nem csak formássá és karcsúvá válsz tőle, de még élvezni is fogod!

A trambulin fitnesz egy egyelőre még kevesek által végzett, mondhatni már-már jolly joker mozgásforma: gyakorlatilag minden előnyét ötvözi a különböző alakformáló gyakorlatoknak, mindezt mégis úgy teszi, hogy az ízületeket és a szívet kíméli, a hatás mégis 100%-os. A módszert Rizmayer Beatrix alkotta meg, aki ötlete nyomán vált a World Jumping nemzetközi trénerévé 2014-ben – jelenleg is praktizáló edző, fitnesztréner, egyik fő profilja pedig a mai napig a trambulin fitnesz. Maga az ötlet – elmondása szerint – akkor fogalmazódott meg benne, amikor egy külföldi konferencián találkozott az eszközzel, mint egy edzésformához szükséges kellékkel, otthon pedig a gyerekeivel is szívesen töltötték el az időt a trambulinon közösen.

Hogy is néz ez ki tulajdonképpen?

A trambulin fitnesz bárkinek ajánlható, aki kedvet érez hozzá, és akinek az egészségügyi állapota ezt megengedi, életkortól és nemtől függetlenül. Rugós szerkezetének hála minden rajta végzett mozgás kíméli az ízületeket, és még egy csoportos edzésen is megoldható, sőt javasolt, hogy úgy csináld végig az összes gyakorlatot, ahogy az neked a legmegfelelőbb. Az intenzitást szíved és érrendszered állapotának megfelelően kell meghatároznod, de bizonyára érezni fogod, hogy mi az elég – ha mégsem vagy biztos a dolgodban, ne félj tanácsot kérni az edződtől, ő azért van ott veled, hogy segítsen! Az a legfontosabb, hogy végig jól érezd magad, szeresd, amit csinálsz, de közben az érzékeny területeket mégis kíméld – a kényes területeket pedig formába hozd.

Mit várhatsz ettől a mozgásformától?

Az aerob-dinamikus edzésnek hála mindenedet át fogod mozgatni egy-egy alkalom végére. Rövidtávon jókedvű, mosolygós és felszabadult leszel egy-egy alkalom után, hosszútávon pedig nem csak az alakodat formálja, de javítja az egyensúlyérzékelést, a mozgáskoordinációt, erősíti a vázizomrendszert, és ott leszel tőle formásabb, ahol erre szükséged van. Növekedni fog a tüdőkapacitásod, az ízületi- és a szalagrendszer pedig erősödik a rendszeres edzések folyamán. Mivel mindig újfajta „feladatot” kap a tested a trambulinon, a fejlődés folyamatos és aránylag gyorsan látható is lesz rajtad.

És még egy hatalmas előny a végére: egy 60 perces edzés alkalmával akár 700-800 kalóriát is elégethetsz. Ne habozz, nem fogod megbánni, ha belekezdesz – ne feledd azonban a legfontosabbat: bár mozogni mindig kell, és érdemes is, egy félvállról vett diéta mellett még a leges-legjobb mozgásforma sem lesz olyan hatékony, mintha az étkezésedre is maximálisan ügyelsz! Sok sikert és kitartást a bombaformához!