A közel 600 főt foglalkoztató gyár egy pályázat segítségével tovább fejleszt. Falai között járva kicsit úgy éreztük magunkat, mintha a Discovery csatorna egyik műsorába cseppentünk volna.
A közelmúltban bemutattuk olvasóinknak a megyei könyvtár és a Weöres Sándor Színház rejtett zugait, azokat, melyeket csak keveseknek van lehetőségük bejárni.
A beavatottság kellemes érzése járt át minket kedden délután is, amikor – szigorúan fehér köpenyben és szemüvegben - végigsétáltunk a lukácsházi SCHOTT-gyár csarnokain, az alapanyag-raktártól kezdve a gyártó- és csomagolórészeken keresztül a késztermék raktárig.
Rácsodálkozhattunk a hatalmas méretekre, a logisztikára, megnézhettük élesben a három fő termék, az ampullák, a karpullák és az üvegcsék gyártását.
A látványnak, ahogyan a mozgó, forgó, tüzet fúvó gépeken a hosszú üvegcsövek leheletfinom késztermékekké válnak, olyan hatása volt, mintha csak a Discovery csatorna „Hogyan készül?” egyik epizódjába cseppentünk volna.
Mindezt számos bennfentes információ egészített ki, az ipari robotok alkalmazásától kezdve a cukorbetegség kezelésének technológiáján és pénzügyi hatásain át a japán orvosok minőségmániájáig.
A bejárás előtt a cég képviselői rövid prezentációkban mutatták be a lukácsházi SCHOTT múltját, jelenét és jövőjét.
Varga Zoltán személyügyi vezető és Christoph Döppes ügyvezető igazgató
Christoph Döppes ügyvezető igazgató arra hívta fel a figyelmet, hogy a gyógyszeripari csomagolóeszközöket gyártó üzem az egyik legnagyobb céggé vált a - világ szinte minden táján jelen levő - cégcsoporton belül, és a gazdaságfejlesztési programoknak köszönhetően remélhetően ez a meghatározó szerep a közeljövőben tovább erősödik.
A folyamatos növekedés folyamatos kihívást jelent – mondta az ügyvezető -, hiszen új épületek, gépek és dolgozók kellenek, ám ezek a gondok kellemesnek mondhatók, és a cég láthatóan meg is birkózik velük, hiszen növekedése az utóbbi 4-5 évben valóban látványosnak mondható.
A részleteket Szabó Imre pénzügyi igazgatótól tudtuk meg.
Szabó Imre pénzügyi igazgató
A lukácsházi szalagról az első termékek 1995-ben jöttek le, és azóta gyakorlatilag folyamatos a termék- és minőségfejlesztés, és ezek mellett is számos előrelépés történt a termelés és a kiegészítő tevékenységek területén, beleértve a szociális infrastruktúrát is.
A jelenlegi fejlesztések nagy része egy uniós pályázat segítségével történik. A beruházás – amely 10 darab gépsort jelent - összértéke mintegy 2,6 milliárd forint, ehhez 664 millió forint támogatást nyertek.
Úgy számolnak, hogy 2017-ban 30 százalékkal több terméket gyártanak, mint jelenleg, ami azt jelenti, a bevételek és nyereség is meredeken emelkedni fog. Mindez azért is impresszív, mert a cég az elmúlt években is igen jó növekedési mutatókat generált.
A növekedés – és ezt már Varga Zoltán személyügyi vezető előadása igazolta - látszik a foglalkoztatotti létszám alakulásában is.
Míg 2006-ban 416 ember dolgozott a cégnél, addig mára ez a szám 581 főre duzzadt, még a válság tetőzése idején sem került sor számottevő elbocsájtásokra.
Jelenleg további létszámnövekedést terveznek, ami azonban nem is mindig olyan egyszerű. Mivel a régióban egyedül vannak a termékeikkel, így más cégektől nem tudnak szakembereket „elcsábítani”. A dolgozókat ők képzik ki, így nem meglepő, hogy a kollégákra hosszútávon számítanak, segítik a továbbtanulásukat, nyelvi képzésüket.
A kedd délutáni eseményen jelen volt Lukácsháza polgármestere is. Virág János elismeréssel szólt a cégről, emlékeztetve, hogy a település a befolyt iparűzési adóból az átlagon felüli fejlesztéseket tud megvalósítani. Idén például egy új, négycsoportos óvoda indult.
A SCHOTT támogatja a helyi sportegyesületet is, és más ügyekben is bátran lehet fordulni hozzájuk, mondta a polgármester, aki „sok ilyen céget kíván Magyarországon”.