Nyugat-Pannónia elmúlt 3-4 éves belső együttműködése után most közösen léphet nemzetközi színtérre. A térség gazdasági szempontból versenyképes, van azonban még mit fejleszteni—mondta a közszolgálati rádiónak Győrffy Gábor, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökségének vezetője. A gazdasági szakemberek szerint a legnagyobb lemaradás a közlekedés és infrastruktúra terén van, így nem véletlen, hogy a Pannon Gazdasági Napok keretében is erről volt szó elsősorban.
Győrffy Gábor elmondta: előrelépés történt az Ötös korridor ügyében: Dél-Dunántúl és a Nyugat-Dunántúli régió közös megállapodása alapján ugyanis a Zsolna-Budapest-Pécs út mellett a Szombathely-Nagykanizsa vonal megépítését is támogatják, melynek egyik szála délre, a koperi kikötő felé haladna, a másik pedig elkanyarodna Kaposváron keresztül a szekszárdi hídhoz, így az észak-déli tengely mellett a 90-es években megfogalmazott kelet-nyugati autópálya is megvalósulhat Szegedig gyorsforgalmi útként.
E mellett a vasútfejlesztés terén is született egy új megállapodás. E szerint decembertől egyéves próbaidőre a Bécs-Sopron-Szombathely -Nagykanizsa-Pécs vonalon egyelőre egy-egy vonatpárral intercity járat indulhat, melyet később kiterjesztenének a Szombathely-Graz-Gyékényes Zágráb valamint a Pécs-Eszék-Szarajevó járatra is.
Ez utóbbiak annál is inkább jelentősek, mivel az uniós csatlakozás óta ugrásszerűen megnőtt a déli határokon az átkelés, Gyékényesnél például 75 százalékkal nőtt a forgalom.
(forrás:radio.szombathely.hu)