Kóka János miniszter-jelölt áll elébe azoknak a vizsgálódásoknak, amelyek korábbi cégei, állami megrendelései szerződéseit firtatják - mondta az érintett a parlamenti bizottsági meghallgatás után újságíróknak.
”Attól a pillanattól kezdve, hogy miniszterré válok, attól a pillanattól kezdve nem gazdasági emberként működök, tehát nyilván minden olyan dolgot nyilvánosságra fogok hozni, ami ezzel kapcsolatban kötelező és minden olyat, amit miniszterelnök úr tőlem ebben a kérdésben kér. Természetesen a vagyonnyilatkozatomat ugyanúgy meg fogom tenni, mint ahogyan azokról a tisztségeimről amik a múltban engem vállalkozóként megillettek, ezekről a tisztségeimről határidőben le fogok mondani és büszkén vállalom azt, hogy engem miniszterelnök a gazdasági életben sikeres emberként tartott alkalmasnak a gazdasági és közlekedési miniszteri poszt elvállalására.”
Arra a kérdésre, hogy miért cserélte fel a sikeres vállalkozó posztot a miniszteri bársonyszékért, a jelölt lényegében tervezett programjával válaszolt:
”Vállalkozóként láthattam azt, hogy milyen olyan állami eszközök volnának a külgazdaság fejlesztésére, a magyar vállalatok versenyképességének a fokozására, a Magyarországra irányuló tőkeimport elősegítésére, az európai uniós források gazdaságba csatornázásának hatékonyabbá tételére, amelyeken bizony lehetne segíteni és most úgy érzem, hogy ebből a székből bizony lehetőségem van nem csak mondani, nem csak kritikákat megfogalmazni, de elősegíteni minisztertársaimmal együtt, hogy Magyarország gazdasága dinamizálódjék és a versenyképességünk fokozódhasson.”
Egy meglepő bejelentés is elhangzott a bizottsági meghallgatáson: ”Magyarországon az autópálya-fejlesztéseket a 2003 évi 128-as törvény célkitűzései határozzák meg, a vállalt kötelezettségek határozzák meg és a rendelkezésre álló költségvetési források. A minisztériumi kollégáim által ismertetett előrejelzések szerint összességében nem 800, hanem több mint ezer kilométer autópálya lesz Magyarországon a ciklus végére, 2006-ig.