A magyar viszonyokhoz képest példátlan titkolódzás övezi a Lidl élelmiszer-áruházak nyitását.
Néhány hete az ALON is hírt adott róla, hogy rövidesen nyit Szombathely első Lidl áruháza a Hunyadi úton. Ha a „néhány napos” jóslatunk nem is vált be, sokat nem tévedtünk.
Világgazdaság ugyanis most tényként közli, hogy a Lidl áruházak együtt nyitnak november 11-én. Egyelőre 22 üzletet indít az országban a német diszkontóriás, de a tervek szerint néhány év alatt ezt a számot száz fölé kívánják tornászni.
Mindenesetre a Hunyadi úti Lidl egyelőre még nem fedte fel kártyáit, a bejáratnál és az áruházon még le van takarva a logó. Igaz, a bevásárlókocsik már felsorakoztak a falak mellé.
A következő Lidl Szombathelyen a Stromfeld lakótelepen fog nyílni.
Szakértők szerint a Lidl megjelenése alaposan átrendezi az élelmiszerpiacot. A nemzetközi tapasztalatok alapján nálunk is a diszkontboltok, például a Plus, a Penny Market, a Spar vagy a Profi érezheti magát veszélyben. Ha a külföldön alkalmazott stratégiát követi a Lidl, 20-30 százalékkal a konkurensek árainál olcsóbban kínálja majd termékeit.
A lengyel Lidl-árak a magyar hipermarketáraknál 30-35 százalékkal olcsóbbak, Szlovákiában pedig 25 százalék a különbség.
Az alacsony árakat elsősorban az teszi lehetővé, hogy a cég a termékeit saját magának gyártatja. A kínálat döntő részét tehát a saját márkás cikkek képviselik, hasonlóképpen a hazai piacon már bejáratott Tesco gazdaságos modellhez.
Korábban:
Napokon belül startol a Lidl-hálózat?