A Tesco is félrevezeti a vásárlókat?

2004.11.02. 16:19

A vásárlók félrevezetésével vádolják a versenytársak a brit Tescót. A cég állítólag a különböző termékek árát előbb megemeli, majd visszacsökkenti, hogy akciós árat tudjon hirdetni - írja a Napi Gazdaság.

A gazdasági napilap a brit Sunday Times Online tudósítására hivatkozva írja, hogy a legkirívóbb esetek az alkoholoknál történtek: szeptember elején a Carlsberg Export sör kartonjának árát 11,98 fontról 24,99-re emelte a Tesco, majd 12,48 fontra ”csökkentette” a múlt héten.

Ugyanezt tették még legalább féltucat sör esetében. A brit kereskedelmi törvény értelmében csak akkor törvényellenes az árcsökkentés, ha a magasabb ár 28 napnál kevesebb ideig volt életben.

A múlt héten a The Sunday Times napilap arról számolt be, hogy a Tesco több száz legkeresettebb terméke árát növelte, és 30 millió font többletbevételt ért el.

A versenytársak szerint a vállalat az alacsony forgalmú termékek árát csökkenti, míg a nagy forgalmúakét növeli, ezzel több bevételre tesz szert, mint az összes meghirdetett árcsökkentés.
.