Még a tévé a legnépszerűbb
Tavaly decemberben a médiafogyasztásban az internet még csupán 10 százalékot tett ki. Ma viszont az európaiak már több időt töltenek a neten mint folyóiratok (8 százalék) és napilapok (11 százalék) olvasásával együttvéve, de kevesebbet, mint rádióhallgatással (30 százalék) és tévézéssel (35 százalék), ha a médiafogyasztás egyes elemeit vizsgáljuk
Az Európai Interaktív Reklámszövetség (EIAA) által megrendelt felmérés adatai szerint az európaiak fele használja az internetet, amelynek elterjedtsége Svédországban a legnagyobb: 74 százalék.
Újságot is olvasnak
Az internet-használat növekedése nem jelenti azt, hogy a felhasználók elhanyagolják a tájékozódást a hírekről, a napi eseményekről. A megkérdezettek 61 százaléka rendszeresen látogat legalább egy hírportált, és 37 százalékuk online is olvas újságot.
A megkérdezettek 61 százaléka szerint az internet tájékozottsági előnyt ad, 50 százalékuk számára pedig a kedvenc hírforrást jelenti. A felmérés szereplőinek 70 százaléka szerint az internet a legjobb hely ahhoz, hogy megtalálják azt, amit akarnak, amikor akarják, 80 százalékuk pedig a legjobb időhatékony médiumként jellemezte a világhálót.
Amerikában is egyre többen tájékozódnak neten
Az európai eredmények egyeznek egy nemrég elkészült amerikai felmérés következtetéseivel: Amerikában első alkalommal fordult elő, hogy az internet-felhasználáson belül az információs szolgáltatások igénybe vétele és a szórakozás megelőzte a kereskedelmi vagy a keresési tevékenységeket.
Az európai tanulmány 7000 ember telefonos megkérdezésével készült szeptemberben és októberben, Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban és az északi országokban.
(euro.hu)