Az intézkedések elsősorban a közlekedést érintik: a tömegközlekedés és a kerékpáros közlekedés további fejlesztése mellett támogatják a magisztrátusnál az alacsony károsanyag-kibocsátású járműflottákat és csökkentik a dízelautók arányát a teljes bécsi gépkocsiállományon belül. Ehhez támogatást kaphatnak a taxisok, az autósiskolák valamint az autókölcsönzők.
Nagy hangsúlyt fordítanának arra, hogy a jövendőbeli sofőrök már az autósiskolában elsajátítsák a megfelelő magatartást. Defenzív vezetéssel és a megfelelő keréknyomással ugyanis már sokat tehetnek a levegő tisztaságának megőrzéséért.
Az intézkedéscsomagtól azt várják, hogy ezer tonnával kevesebb nitrogén-oxid és 150 tonnával kevesebb nitrogén-dioxid jut majd a város levegőjébe, ami 8 illteve 15%-os csökkenést jelent.
Bécsben a levegőbe kerülő nitrogén-oxid és nitrogén-dioxid 56%-ka a közúti közlekedésből származik, 16%-a írható az ipar, a kereskedelem és az infrastruktúra számlájára. A maradék 28%-ért a háztartások, az erőművek és a távfűtőművek tehetők felelőssé.