A Newspaper Association of America tanulmánya szerint az online újságok olvasói 44 százaléka tartozik a fiatal felnőtt, 18-34 éves korosztályba. Mintegy 54 százalékuk diplomás, szemben az internetezők 45 százalékos átlagával. Az online hírportálok látogatóinak átlagjövedelme 70 ezer dollar, és 55 százalékuk nő, derül ki az NAA 23 414 válaszra alapuló felméréséből.
Ez a csoport több időt tölt a világhálón. Egy adott hetet vizsgálva kiderült, hogy kétszer annyit böngésznek a neten, mint az online újságokat nem olvasók.
Jellemzőbb az online vásárlás a hírportálok olvasóira: 82 százalékuk rendelt már internetes áruházból, szemben az amerikai netezők összességére jellemző 52 százalékkal.
Az online újságolvasók nagyon értékes és vonzó célközönséget jelenthetnek a hirdetők számára. Az internetes lapok életük szerves részévé váltak, és a hírek, információk szempontjából nem az a lényeges, hogy azt online vagy offline szerzik be, hanem, hogy melyek a kedvelt újságmárkáik - állapította meg John E. Kimball, a NAA igazgatóhelyettese és marketing vezetője.
(Forrás:Menedzsment Fórum)