A kutatás során 800 európai, szélessávú eléréssel rendelkező felhasználót kérdeztek meg. Az adatok szerint Európa nyugat felében a szélessávú internetezők 56 százaléka kevesebbet vagy akár sokkal kevesebbet nézi a tévét, mint korábban, mikor még nem volt internetes elérése.
A kutatás szerint a trendre van megoldás: a televízióknak lehetősége van együttműködni az internetes szolgáltatókkal, s ezzel előtérbe kerülhetnek az iTV szolgáltatások és a digitális videófelvevők (DVR). Eközben persze a TV-knek fel kell készülniük a várható iparági változásokra, s a szélessávú csatornát be kell építeniük a jövő programterveibe.
Egyértelműen a tévé sínyli meg a legjobban a szélessáv gyors térnyerését - mondta el David Mercer, a Strategy Analytics vezető elemzője. Egyre több néző tölti inkább online kommunikációval, internetes szórakozással a szabadidejét, ahelyett, hogy a televíziós készülék előtt csücsülnének. A tévétársaságoknak szembe kellene nézniük a valósággal, s felkészülni az iparági változásokra - tette hozzá.
A kutatás szerint egyébként a szélessávú internetezők a többi hagyományos médiából is kevesebbet fogyasztanak, mint a többiek.
Forrás:mediainfo