Megtévesztő reklámok: keményebb büntetés várható

2004.05.09. 22:04

A versenyhivatal új bírságtervezetet készített, és a közlekedési büntetőpontokhoz hasonlóan pontozná a szabálytalanságokat, annak érdekében, hogy kiszűrjék a megtévesztők a reklámokat - írja a Menedzsmentfórum.

Az egyik leggyakoribb visszaélésfajta az embereknek az egészségi problémáival való manipuláció, mondta el Nagy Márta, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese a Magyar Rádiónak. Ennek során eltúlozva tüntetik fel a gyógyhatásokat, vagy bizonyítatlan gyógyhatásokra is hivatkoznak. Másfelől viszont az is látszik, hogy a bírság nem tartja vissza őket eléggé, és bekalkulálják az üzleti tevékenységükbe a kiszabott bírság árát.

Mint a szakember a Magyar Rádiónak elmondta, a versenytörvény megengedné, hogy a fogyasztót megtévesztő vállalatok akár az előző évi forgalmának a 10 százalékát kitevő bírsággal sújtsák, ám ez a gyakorlatban nehezen képzelhető el. Ennek okaként Nagy Márta azt jelölte meg, hogy a megtévesztésnél majdnem mindig konkrét termékről van szó. Egy cég, amelyiknek van 600 terméke, és egyben-kettőben követ el ilyesmit, ott nyilván nem a cég egész árbevételét vesszik alapul, hanem az adott termékek árbevételét.
.