Hirdetés

Hirdetés

London

Nagy-Britanniában taroltak a konzervatívok

2015.05.08

Láttad?

Bagolybár nyílik Londonban

2015.03.05

Láttad?

A tokiói sikereken felbuzdulva bagolybár nyílik Londonban is. Igaz, csak egy hétre, március 19. és 25. között. A Soho-beli bagolybárban nem a baglyokat szolgálják majd ki, hanem azokat, akik befizetik a 20 fontos (kb. 8 ezer forint) belépőt, hogy baglyok társaságában fogyasszanak el néhány italt. Eddig 45 ezer (!) jegyigénylés érkezett, ami azt jelenti, sorsolással döntik majd el, kik mehetnek a madarak közé. A baglyokat nem kell félteni, azok „profik”, egy olyan madárközponthoz tartoznak, ahol hozzászoktak az emberekhez. Olykor esküvőkön és egyéb rendezvényeken is megjelennek. Mivel a baglyok éjszakai állatok, így a bár éjszaka is nyitva lesz. Az esemény azért csak egy hétig tart, nehogy a madarak stresszelni kezdjenek. A bevételből egy madárház épül a baglyok számára. A fotók Japánban készültek.

Londoni divat, 1963

2015.01.27

Láttad?

Megtaláltuk az első londoni Norbi Update-üzletet

2015.01.19

Láttad?

A brit Guardian tavaly októberben közölte: a Norbi-féle „Update 1” étellánc első tagja London Walthamstow kerületében nyílik majd az országban. Nos, így is lett. Lapunk londoni kapcsolata ma este küldte ezt a fotót, amelyen a már megnyílott üzlet látható Walthamstow High Street nevű bevásárló utcáján. A brit Norbi-láncot Andre Agassi teniszlegenda arcával és imidzsével igyekeznek eladni. A Guardian azt írja, a Londonban nemsokára négy másik Update 1 nyílik, és a cél az, hogy öt éven belül több mint félszáz üzlet nyíljon Nagy-Britanniában. Norbi nem kispályázik.

152 éve indult el először az első földalatti vasút

2015.01.10

Láttad?

1863. január 10-én Londonban megnyitotta kapuit az első földalatti vasút. A Metropolitan Railway vonaton néhány hónap leforgása alatt a naponta szállított utasok száma elérte a 26 000 főt.  A szerelvényeket 1890-ig gőzmozdonyok vontatták, amelyeket kezdetben koksszal, később olajjal fűtötték. A gőzmozdonyok alagútban történő alkalmazása miatti kellemetlenségek ellenére a vonat azonnal sikeres volt. Az alagutat ugyanis a földszintről nyitott munkagödrökből építették, és a födémet több helyen nyitva hagyták, hogy a mozdonyok füstjét elvezessék. A földalatti állomásait elegánsan, nagyvonalúan alakították ki, a kocsikon viszont nem volt ablak, mivel óvni akarták az utasokat a kopár alagútfal látványától, és féltek, hogy pánikba esnek, ha érzékelik a nagy sebességet.

.