Újévi fogadalom - Itt van néhány tipp a sikeres fogyókúrához

alon.hu

2021.01.01. 01:47

Itt van néhány tipp, hogy felesleges kilóidtól könnyebben megszabadulhass.

„Fogyókúrázni fogok (most már tényleg), hetente háromszor edzőterembe járok, leszokom a dohányzásról, a fényképeket albumba rakom, nem beszélek ki másokat a hátuk mögött, otthon is rendesen felöltözöm, megtanulom beprogramozni a videót, és végre rendes pasit kerítek magamnak."

- Ismerős gondolatok? Forrás: Bridget Jones naplója, részlet

A top újévi fogadalom: megszabadulni pár kilótól. Itt van 12 tipp, hogy felesleges kilóidtól könnyebben megszabadulhass. Legyen mindig szem előtt, nyomtasd ki, míg céljaidat el nem éred!

Az újévi fogadalmak listáján évek óta első helyen áll, hogy megszabaduljunk pár kilótól. A karácsonyi nagy lakomák után, az év elején talán még könnyű is betartani, de ahogy telnek a napok, hetek egyre nehezebbé válik. Pedig hidd el, mint minden, ez is fejben dől el. 

Sokszor még magunknak is nehéz bevallani, hogy a súlytöbblet nagy valószínűséggel azért rakódott ránk, mert a táplálkozásunk nem volt megfelelő. De ha őszintén a tükörbe nézünk, ha bevalljuk, ha nem; ez az igazság.

Tehát, első, és legfontosabb: változtass étkezési szokásaidon!

Itt van további 12 tipp, ami segíthet abban, hogy felesleges kilóidtól könnyebben megszabadulhass.

  • 1. Minden étkezést kezdj egy nagy pohár - minimum 3 dl - vízzel - Így szinte biztos, hogy kevesebb étel is elég lesz. 
  • 2. Minden falatot rágj meg alaposan! Egyél lassan, nyugodtan. Habzsoláskor sokkal később jelez vissza a gyomor. A gyors tempójú étkezéskor mire azt érezed, hogy jóllaktál, már nagy valószínűséggel jóval többet ettél a kelleténél. Sőt, az a legjobb, ha azt érzed: "már nem vagyok éhes". Inkább hagyd meg, ha többet szedtél magadnak.
  • 3. Tűzz ki reális célokat! Az irreális elvárások, olyan szeretnék lenni, mint X vagy Y nem vezetnek soha jó eredményre. Önmagunkhoz képest kell meghatározni a célt.
  • 4. Legyen elöl egy régi fotó, amin jól néztél ki! Ez lehet akár a hűtőszekrény oldalán, az íróasztalon vagy a konyhaszekrény ajtaján is. A lényeg, hogy mindig legyen szem előtt.
  • 5. Érd be kevesebbel! - Három pizzaszelet, ugyan olyan ízű mint egy! (Lásd 1. pont: minden étkezést kezdj egy nagy pohár vízzel!) Elég lesz egy szelet pizza is! Ha megetted, várj egy kicsit és ha már nem érzed éhesnek magad, akkor elég volt.
  • 6. Távolíts el minden nasit vagy jutalomfalatot a munkahelyi fiókból, a kocsiból vagy az otthonról! Ha nincs kéznél, nem rohansz el a boltba egy tábla csokiért, mert annyira megkívántad. Elfogadod, hogy nincs. Ugyanez vonatkozik az esti rágcsákra - mogyoró, pisztácia, chips - ha nem kerül a látókörödbe, nincs mit ropogtatni.
  • 7. Légy őszinte magadhoz: Nem ettem semmit, csak...(2 szelet sütit; vagy néhány szem sült krumplit; vagy amit Bence a tányérján hagyott...) Szóval, ha így kezdünk egy mondatot: Nem ettem semmit, csak... Akkor már ettünk valamit, "csak"-nak mindig van valami folytatása. A "nem ettem semmit" - az tényleg őszintén, semmi se legyen!
  • 8. Moss fogat! És ne csak este, hanem minden étkezést után! Egy fogkefe minden női kézitáskában elfér. Így nem csak az édességet, de mást sem fogsz friss lehelettel megkívánni, bármennyire is guszta.
  • 9. Mindig legyen a közelben egy pohár vagy egy flakon víz (vagy ízesítés nélküli ásványvíz)! - Sokszor nem is éhesek, hanem inkább szomjasak vagyunk. Ne feledd, testünk nagy (kb. 70 százaléka) százaléka víz.
  • 10. A reggelit soha ne hagyd ki! Nehezít az egészséges táplálkozás kialakulását pl. a gyerekeknél hatással van a túlsúly és elhízás kialakulására is a reggeli elhagyása.
  • 11. Vegyél egy sportbérletet vagy egy jó futócipőt! De valóban Te áldozz rá és ne a céges bérletre hivatkozz, hogy van. Így nagyobb valószínűséggel ki is használod. Heti háromszor igenis szánj időt magadra, a testedre! Továbbá a testmozgás nem csak testnek, de a léleknek is jót tesz.
  • 12. Este hat óra után, illetve lefekvés előtt 4-5 órával ha lehet, már ne egyél semmit! (Lásd 7. pont: Nem ettem semmit, csak...) Az utolsó, este 6 órai étkezés után moss fogat. (Lásd 8. pont) Ekkor már csak folyadékot - meleg, ízesítés nélküli gyümölcsteát, zöldteát - igyál. (Lásd 9. pont)
.