Újabb villamos-mozdonyt épített újjá a magyar-osztrák vasúttársaság

2008.05.06. 18:11

Második villamos-mozdonyát újította fel soproni műhelyében a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV). A 333-as pályaszámú V43 típusú villamos-mozdony nagyjavítását fél év alatt végezte el a magyar-osztrák társaság Gépészeti Üzletága.

11,5 kilométernyi kábel csere, új festés, korszerűbb technika beépítése jellemezte - ez év áprilisban a GYSEV soproni mozdonyműhelyéből kigurult teljesen felújított és korszerűsített V43 333-as villamos-mozdony, ismertebb nevén a Szili.

A gép felújítását a mozdony alapját képező főkeret - ehhez kapcsolódnak a forgóvázak, illetve a géptér és a kaszni - cseréjével kezdték meg a vállalat szakemberei. Az alapokig bontást Sopronban végezték el, a nagyjavításba azonban bevonták a MÁV Északi Járműjavító Kft-t is. Ahol amellett, hogy beszerelték a felújított gumirugós forgóvázakat és egyéb technikai berendezéseket a mozdony vázának és fémfelületeinek korróziómentesítését, valamint festését is elvégezték.

A gép irányításában létfontosságú a 11,5 kilométernyi vezetéket magába foglaló, vezérlési kábelköteg, cseréje már Sopronban került sor. A mozdonyvezető a kábelköteg vezetékeinek közbeiktatásával, segítségével adja ki a vezérlési parancsokat, irányítja a gépet. A vezeték egy olyan speciális sínben érkezett meg a műhelybe, amely teljes egészében lemásolta a mozdonybeli felépítését, megkönnyítve a beszerelési munkákat.

Az utolsó simításokat is a GYSEV székhelyén végezték el, a 333-as Szili vezetőállásának világítását fénycső beépítésével, a műszervilágítás biztonságosabb leddióda világítással, a mozdonyvezetői élelmiszer hűtőszekrény cseréjével és a mozdonyszékek újra történő cseréjével tették komfortosabbá.

A vállalat új arculatának megfelelő matricázását is a GYSEV szakemberei végezték. A vasúttársaság Gépészeti Üzletága a jövőben újabb a vállalat tulajdonában lévő V43-as mozdonyok V6-os nagyjavítását tervezi.
.