Hirdetés

Olcsó táplálékkiegészítők webáruházakból - teszteltünk

2009.08.05

Ezúttal vegyes tapasztalatokat szereztünk, amikor internetes vásárlásra adtuk a fejünket.

Hirdetés

Ezúttal vegyes tapasztalatokat szereztünk, amikor internetes vásárlásra adtuk a fejünket. Az ALON korábban tesztelte már az

Górcső alá vettük a táplálékkiegészítőket interneten árusítókat. Hyaluron és társai.

Úgy gondoltuk, most az egészségünkért teszünk valamit, ezért olyan portálokat kerestünk, melyek a jó életminőséget szolgáló termékeket kínálnak. Az egészség a legnagyobb kincs – mondják. Így hát belevetettük magunkat a táplálékkiegészítők, vitaminok dzsungelébe.

Napjaink egyik forradalminak kikiáltott (sláger)terméke a hyaluron. Az ismert színésznő, Penelope Cruize állítása szerint mindenki erről a hatóanyagról beszél – egy reklámfilmben mondta ezt –, aki még véletlenül nem hallott róla, zanzásítva ismertetjük a hyaluron előnyös tulajdonságait.

 

A hatóanyaggal kapcsolatban két kulcsszóról lehet beszélni: bőr és ízületek. Egyrészt megköti a nedvességet a bőrben, ennek köszönhetően helyreállítja a bőr teltségét, kisimítja a ráncokat, feszessé, rugalmassá teszi az arcbőrt. Mivel a ráncok kialakulásáért leginkább a szervezet hyaluronsav-tartalmának csökkenése a felelős, az egyik leghatékonyabb, látványos eredményekkel kecsegtető bőrfiatalító. A különleges fehérje az ízületekre úgy van jótékony hatással, hogy „kenőanyaggal” látja el és kipárnázza azokat.

Természetesen a hyaluront tartalmazó készítmények, legyen szó arckrémekről vagy kapszulákról, nem olcsók. Egy-egy arckrém ára ötezer forint körül kezdődik, a kapszulákból az egyhavi adag legalább tízezer forintba kerül. Úgy döntöttünk, az utóbbiból rendelünk.

Elsőnek egy budapesti üzlettel rendelkező céget dobott ki minden keresők legtökéletesebbike. Rá is kattintottunk a webáruházra.

Regisztrációt követően tudtuk leadni a rendelést. A harminc darabos, egy doboznyi kapszula népszerű lehet – gondoltuk –, hiszen ott volt a rendelések top 10-es listájában, ráadásul az előkelő negyedik helyen. 9500 forintért az ajánlott egy-, vagy kéthónapos kúra-időtartam közül az előbbire „fizethettünk be”. Próbáról van szó, ha fiatalok, szépek és kipárnázott ízületűek leszünk, jöhet a második vagy a sokadik hónap – a terméket a leírás szerint folyamatosan is lehet szedni. A fizetés utánvéttel történik majd. A regisztrációról és a rendelésről is kaptunk egy e-mailt. A gépezet tehát beindult. Vártuk, hogy megérkezzen a rendelés.

Eltelt egy hét, majd kettő. Ennyire lassú még a Magyar Posta sem lehet – vélekedtünk –, ezért billentyűzetet ragadtunk és írtunk egy levelet, amelyben kifogásoltuk, hogy a két hete megrendelt kapszulát a mai napig nem kaptuk meg. Két nap múlva megérkezett a válasz („Kedves Miklós!!!” megszólítással): megtudtuk, az általunk rendelt terméket – a levél megfogalmazásával élve – megszüntették, így nem tudják küldeni. Tanulság: ha nem érdeklődünk, a mai napig várhatnánk a kapszulára. Külön érdekesség, hogy a megszüntetés ellenére az árucikk még mindig a negyedik azon a bizonyos toplistán, és ugyanúgy rendelhető, ahogy néhány hete is az volt.

Nem adtuk fel, eldöntöttük, ha törik, ha szakad, mi bizony hyaluronhoz juttatjuk a szervezetünket. Újra internet, kereső, és egy másik webáruházban kötöttünk ki.

Első dolgunk az volt, hogy megnéztük a leggyakrabban rendelt termékek listáját. Itt nem szerepelt a kozmetikai ipar legújabb felfedezésének titulált hatóanyagot tartalmazó kapszula. Anélkül, hogy előreszaladnánk, elárulhatjuk: ebben a webáruházban láthatóan van „mozgás”, hiszen a korábban az utolsó helyet elfoglaló hatvandarabos Q10 tabletta cikkünk készítésének idején a hatodik helyen szerepel.

A webáruházban – úgy tűnt – igazi aranybányára leltünk. Számtalan terméket kínálnak benne akciós áron, vagyis a sokkal kedvezőbb árhoz képest is sokkal kedvezőbben. Ugyan nem vagyunk naprakészek a hagyományos boltok áraiból, de az a táplálékkiegészítőket ritkábban vásárolók számára is egyértelmű, hogy itt jóval barátibbak az árak, mint a hagyományos üzletekben.

Örültünk, hát még annak, hogy a kiszemelt termék éppen akciós volt: egy hatvan darab kapszulát tartalmazó doboz – ez nem ugyanaz a termék, mint amit az előző helyen rendeltünk volna – 8900 forint helyett mindössze 5500 forintba került. Így mindjárt kettőt rendeltünk. A végösszeg 11 ezer forint volt, amiből valamiféle virtuális számla felhasználása után (nem láttuk át, mi ez, de elfogadtuk a lehetőséget) 150 forint kedvezményt kaptunk. A megrendelés összege meghaladta a 10 ezer forintot, ekképp csomagolási és postaköltséget nem kell majd fizetnünk. A megrendelést követően itt is kaptunk egy visszaigazoló e-mailt.

A megrendelés útját a webáruházban nyomon tudtuk követni. Láttuk, hogy a délutáni órákban leadott rendelést még aznap összeállították és kézbesítették. Másnap kiderült, nem is akárhogyan – elsőbbségi utánvétes küldeményként, ezért a következő nap délelőttjén a kezünkben is volt a csomag, amiért a postásnak a már ismert összeget kellett kifizetnünk.

A bélyegekkel teleragasztott borítékon egy magánszemély neve szerepelt feladóként a webáruházat üzemeltető cégé helyett. A város, az utca és a házszám sem egyezett meg. Ez volt az első aggályos észrevételünk. Majd jött a többi.

A csomag kibontása után ugyan sértetlen csomagolásban megtaláltuk a két doboz kapszulát, ám azokon magyar nyelvű tájékoztató nem volt. Kizárólag az eredeti angol nyelvű szövegre hagyatkozhattunk – legalábbis úgy véltük, eredeti termékhez jutottunk. Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet által kiadott szám (OÉTI szám) sem szerepelt a dobozon, pedig e nélkül itthon nem lehetne forgalomba hozni ezt a terméket.

 Igaz, ez amiatt is lehetséges, mert a forgalmazást a termék bejelentésétől el lehet kezdeni, de az OÉTI számot körülbelül 3–6 hónap múlva kapja meg. Viszont – tájékozódtunk tovább – ha egy csomagoláson nem szerepel magyar felirat, akkor az sem, hogy „Az ajánlott napi mennyiséget ne lépje túl”, sem az, hogy „Tartsa a dobozt kisgyermekektől jól elzárva”, és az sem, hogy „Az étrendkiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet”. Ezeknek pedig akkor is ott kellene lenniük, ha a bejelentés ugyan megtörtént, de OÉTI-száma még nincs a terméknek – az ördög a részletekben lakozik.

Ezeken kívül nem kaptunk számlát, holott a rendelésünket visszaigazoló elektronikus levélben külön részt szenteltek a számlázási adatoknak.

Természetesen nem állítjuk, hogy minden hasonló termékeket árusító webáruházban ilyen tapasztalatokat lehet szerezni. Általánosságban elmondható, jól működik a webkereskedelem. Az, hogy mi ezúttal mégis két ilyen problémás rendszerrel szembesültünk, a véletlen műve.

Ami nem véletlen, az a táplálékkiegészítőket interneten árusítók tesztelése. Egy, a napokban közzétett MTI-anyagból kiderül, a nem vitaminnak és ásványi anyagnak minősülő természetes anyagok vásárlására – ilyen a hyaluron is – 2007-ben az amerikaiak 14,8 milliárd dollárt költöttek el. A népszerű termékek között ott van még a halolaj és a glükozamin is. Az öngyógyítás egyre inkább terjed az Egyesült Államokban, s gyaníthatóan előbb-utóbb Magyarországon szintén megfigyelhető lesz ez a tendencia, ezért sem mindegy, honnan, s milyen módon jutunk hozzá e termékekhez.

Korábban:

Virtuális turkáló - Leteszteltük az E-Bay aukciós portált
Leteszteltünk egy orosz MP3-zeneletöltőt
Amazónia: Tudjunk róla!