Nagyon sok a túlsúlyos vagy elhízott ember, annak ellenére, hogy sokan fogyókúráznak.

Nagyon sok a túlsúlyos vagy elhízott ember, annak ellenére, hogy sokan fogyókúráznak.

A hosszú távon sikeres fogyókúrához legfontosabb a tudatosság és az akaraterő.

Magyarországon a felnőtt lakosság 65-70 százaléka túlsúlyos, vagy elhízott. Egy nem reprezentatív felmérés szerint az emberek mintegy 50 százaléka fogyókúrázik. A fogyókúra elkezdésekor hosszú távra kell tervezni, elsőként ki kell tűzni egy célt.

Fontos, hogy ez a cél reális legyen, ami heti fél-egy kilogramm leadása lehet. Emellett fel kell mérni, hogy eddigi életmódunkban mit csináltunk rosszul. Segíthetnek a fogyókúrás csoportok, valamint a fogyókúrás napló használata is, amelyben leírva is látjuk, hogy mit ettünk. Némileg segíthetnek az étrend-kiegészítők, de nem jó csak a csodapirulákban, különböző csodadiétákban bízunk.

Elengedhetetlenül fontos az egészséges táplálkozás, mindenből lehet enni, de mértékkel. Emellett, ha a rendszeres mozgást is beiktatunk, akkor lehet eredményes a fogyókúra.

Január eleje jó kezdés lehet az életmódváltáshoz, de első és legfontosabb a túlsúly kialakulását könnyebb megelőzni, mint később lefogyni. Ha további fogyúkúra tippek érdeklik, akkor olvassa még el ezt: 

10+1 tipp, ami segít a sikeres fogyókúrában.